2013-05-07, ostatnia aktualizacja 2013-05-07 06:21

Delphi w Genewie

Fot. Delphi

Fot. Delphi

Podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie w wielu wystawianych nowych samochodach różnych producentów znaleźć było można nowoczesne rozwiązania opracowane przez firmę Delphi.

Bezpieczeństwo

Na stanowisku Opla zaprezentowano nowy model Zafira Tourer Biturbo z dostarczanym przez Delphi radarowym tempomatem (ACC) oraz z systemem unikania kolizji i minimalizowania jej skutków. System ACC nieustannie monitoruje odległość od poprzedzającego pojazdu i umożliwia automatyczne dostosowanie prędkości jazdy do zachowania bezpiecznego dystansu. W razie potrzeby najpierw przekazuje kierowcy ostrzeżenia, a jeśli ten nie zareaguje, następuje samoczynne hamowanie dla uniknięcia kolizji lub znacznego zminimalizowania jej skutków.

Delphi

Z lewej: bezpieczeństwo i wyposażenie wnętrz; z prawej: części zespołów napędowych

Podobny w działaniu i też produkowany przez Delphi system CMS jest już dostępny w kilku modelach Volvo, również w najnowszym V60. Jako pierwszy na świecie wspiera on kierowcę automatycznym aktywowaniem pełnej siły hamowania dla uniknięcia kolizji z pieszymi i innymi pojazdami. W najgorszym wypadku minimalizuje jej skutki. W skład tego systemu wchodzi również inteligentny radarowy tempomat, działający w pełnym zakresie prędkości pojazdu, sygnalizator niekontrolowanej zmiany pasa ruchu, automatyczny czytnik do rozpoznawania znaków drogowych oraz regulator zmiennego ustawienia reflektorów. Radar w Volvo V60, dzięki dodatkowym czujnikom tylnym i bocznym, wykrywa pojazdy w polu martwym lusterek wstecznych oraz ostrzega przed nimi, gdy nadjeżdżają z przecznic.

Ochrona środowiska

Multec(r) to produkowany przez Delphi system common rail do silników Diesla w lekkich pojazdach użytkowych. Jest on montowany w nowych, debiutujących w tym roku w Genewie modelach: Citroën C4 Picasso, Infiniti Q50 i Mercedes-Benz CLA. Zastosowano w nim solenoidowe wtryskiwacze ze zrównoważonym (odciążonym) zaworem, dzięki czemu charakteryzuje się on wyjątkowo szybkim działaniem, nawet w porównaniu z konkurencyjnymi konstrukcjami piezoelektrycznymi. Ponadto innowacyjne sterowanie wielkością wtryskiwanych dawek paliwa optymalizuje poziom zużycia paliwa i emisji spalin oraz zapewnia cichą pracę silnika.

Łączność i komunikacja wewnętrzna

W nowych modelach BMW serii 3 GT i Rolls-Royce'a Wraith znalazły się zintegrowane anteny Delphi. Zapewniają one producentom samochodów elastyczność w konfigurowaniu różnorodnych, wysokowydajnych systemów odbiorczych. Umożliwiają też uzyskanie wyjątkowo wysokiej jakości odbioru bez szkody dla stylistyki pojazdów.

Delphi

Z lewej: instalacje elektryczne i elektroniczne; z prawej: ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja

Ponadto w premierowych modelach zastosowano między innymi takie produkty Delphi, jak:

  • centralny moduł sterowania (Alfa Romeo 4C, Citroën C4 Picasso);
  • system common rail (Citroën C4 Picasso, Infiniti Q50, Mercedes-Benz CLA, Mercedes-Benz E-Class Facelift, Renault Scénic XMOD, SsangYong Rodius);
  • kompletny system klimatyzacji ze zintegrowanym chłodzeniem akumulatora (LaFerrari);
  • regulator faz rozrządu o zmiennych parametrach i zawór sterujący dopływem oleju (Renault Scénic XMOD);
  • zawór sterujący dezaktywacją cylindrów (Chevrolet Corvette Stingray – kabriolet);
  • zawory recyrkulacyjne (Citroën C4 Picasso);
  • system wykrywania obecności pasażera (Alfa Romeo 4C, Mercedes-Benz CLA, Mercedes-Benz E-Class Facelift, Porsche 911 GT, Volkswagen Golf Variant);
  • urządzenia alarmowe i ochrony przed kradzieżą (Chevrolet Corvette Stingray, Mercedes-Benz CLA, Mercedes-Benz E-Class Facelift, Opel Zafira Tourer BiTurbo, Volkswagen Golf Variant);
  • system unikania kolizji i łagodzenia jej skutków (Volvo V60);
  • systemy antenowe, w tym telewizyjne i satelitarne (Mercedes-Benz E-Class Facelift, Porsche 911 GT).

 

Wasi dostawcy

Podobne

Polecane