Podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie w wielu wystawianych nowych samochodach różnych producentów znaleźć było można nowoczesne rozwiązania opracowane przez firmę Delphi.
Bezpieczeństwo
Na stanowisku Opla zaprezentowano nowy model Zafira Tourer Biturbo z dostarczanym przez Delphi radarowym tempomatem (ACC) oraz z systemem unikania kolizji i minimalizowania jej skutków. System ACC nieustannie monitoruje odległość od poprzedzającego pojazdu i umożliwia automatyczne dostosowanie prędkości jazdy do zachowania bezpiecznego dystansu. W razie potrzeby najpierw przekazuje kierowcy ostrzeżenia, a jeśli ten nie zareaguje, następuje samoczynne hamowanie dla uniknięcia kolizji lub znacznego zminimalizowania jej skutków.
Z lewej: bezpieczeństwo i wyposażenie wnętrz; z prawej: części zespołów napędowych
Podobny w działaniu i też produkowany przez Delphi system CMS jest już dostępny w kilku modelach Volvo, również w najnowszym V60. Jako pierwszy na świecie wspiera on kierowcę automatycznym aktywowaniem pełnej siły hamowania dla uniknięcia kolizji z pieszymi i innymi pojazdami. W najgorszym wypadku minimalizuje jej skutki. W skład tego systemu wchodzi również inteligentny radarowy tempomat, działający w pełnym zakresie prędkości pojazdu, sygnalizator niekontrolowanej zmiany pasa ruchu, automatyczny czytnik do rozpoznawania znaków drogowych oraz regulator zmiennego ustawienia reflektorów. Radar w Volvo V60, dzięki dodatkowym czujnikom tylnym i bocznym, wykrywa pojazdy w polu martwym lusterek wstecznych oraz ostrzega przed nimi, gdy nadjeżdżają z przecznic.
Ochrona środowiska
Multec(r) to produkowany przez Delphi system common rail do silników Diesla w lekkich pojazdach użytkowych. Jest on montowany w nowych, debiutujących w tym roku w Genewie modelach: Citroën C4 Picasso, Infiniti Q50 i Mercedes-Benz CLA. Zastosowano w nim solenoidowe wtryskiwacze ze zrównoważonym (odciążonym) zaworem, dzięki czemu charakteryzuje się on wyjątkowo szybkim działaniem, nawet w porównaniu z konkurencyjnymi konstrukcjami piezoelektrycznymi. Ponadto innowacyjne sterowanie wielkością wtryskiwanych dawek paliwa optymalizuje poziom zużycia paliwa i emisji spalin oraz zapewnia cichą pracę silnika.
Łączność i komunikacja wewnętrzna
W nowych modelach BMW serii 3 GT i Rolls-Royce'a Wraith znalazły się zintegrowane anteny Delphi. Zapewniają one producentom samochodów elastyczność w konfigurowaniu różnorodnych, wysokowydajnych systemów odbiorczych. Umożliwiają też uzyskanie wyjątkowo wysokiej jakości odbioru bez szkody dla stylistyki pojazdów.
Z lewej: instalacje elektryczne i elektroniczne; z prawej: ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja
Ponadto w premierowych modelach zastosowano między innymi takie produkty Delphi, jak:
0 komentarzy dodaj komentarz