strona główna Nowości rynkowe Bosch pomaga motocyklistom zmienić pas ruchu
2015-11-19, ostatnia aktualizacja 2015-11-19 06:00

Bosch pomaga motocyklistom zmienić pas ruchu

Fot. Bosch

Fot. Bosch

Bosch zbudował asystenta martwego pola dla motocykli. Jest to pierwszy na świecie system wspomagania tego typu, który może być stosowany w jednośladach.

Asystent wykorzystuje cztery czujniki ultradźwiękowe, które monitorując otoczenie motocykla. Czujniki śledzą obszar w odległości do pięciu metrów, który jest trudny lub niemożliwy do zobaczenia w lusterkach wstecznych. System ostrzega motocyklistę sygnałem optycznym w lusterku, gdy w martwym punkcie znajdzie się inny pojazd. Dzięki temu można uniknąć kolizji podczas zmiany pasa ruchu.

Asystent martwego pola odróżnia pojazdy grożące kolizją od nadjeżdżających z naprzeciwka Cztery czujniki ultradźwiękowe są montowane parami z przodu i tyłu w poszyciu motocykla. Tylne czujniki monitorują martwe pola na sąsiednich pasach z lewej i prawej strony. Dwa czujniki przednie zapewniają weryfikację wiarygodności. Jeśli lewy przedni czujnik wykryje obiekt zanim zrobi to czujnik lewy tylny, to sterownik wie, że został wykryty pojazd nadjeżdżający z naprzeciwka po drugiej stronie drogi (i nie pojawia się ostrzeżenie). W ten sam sposób są rozpoznawane pojazdy będące w trakcie parkowania (i system także nie wszczyna alarmu). Tylko wtedy, gdy jeden z tylnych czujników ultradźwiękowych zarejestruje obiekt wcześniej od przednich czujników, wysyłane jest ostrzeżenie dla motocyklisty.


 

Wasi dostawcy

Podobne

Polecane