strona główna Wywiady Znajomość dynamiki rynku
2018-08-22, ostatnia aktualizacja 2018-08-22 06:00

Znajomość dynamiki rynku

Rozmowa z Barbarą Masłowską – Managing Director Texa Poland

W obu swych technicznych specjalnościach Texa już od dość dawna zajmuje pozycję światowego lidera i z tej przyczyny, tworząc nowe produkty, nie może naśladować konkurencyjnych rozwiązań. Jakie czynniki, fakty i okoliczności decydują w tej sytuacji o kierunkach poszukiwania innowacyjnych, firmowych koncepcji?

Od samego początku działalności udaje nam się rozumieć potrzeby mechaników, a czasami nawet je wyprzedzać. Wprowadzenie nowego produktu musi wynikać przede wszystkim z głębokiej znajomości rynku i jego dynamiki. Istotne jest także wyczucie momentu, w którym rodzi się nowa potrzeba lub chociażby jej zalążek, a następnie wdrożenie wszystkich działań niezbędnych do jej realizacji.

Produkty Texy są projektowane, badane i produkowane we Włoszech w naszej siedzibie głównej w Monastier di Treviso. To właśnie tutaj zespół ekspertów specjalizujących się w pracach badawczo-rozwojowych pracuje nieprzerwanie nad stworzeniem nowych rozwiązań dla wielomarkowej diagnostyki wielu typów pojazdów. Równocześnie prowadzone są projekty dotyczące kilkuset nowych rozwiązań, przeznaczonych zarówno na rynek producentów pojazdów, jak i warsztatów niezależnych.

Czy działalność firmy w zakresie doradztwa technicznego i profesjonalnych szkoleń dostarcza sygnałów zwrotnych pozwalających określać przyszłe potrzeby międzynarodowego rynku?

Texa jest obecna na całym świecie dzięki gęstej sieci autoryzowanych dystrybutorów i swoich filii zagranicznych (Polska, Rosja, Niemcy, Wielka Brytania, Francja, Hiszpania, USA, Brazylia), które prowadzą ośrodki call center kontaktujące się codziennie z setkami mechaników. Ta codzienna obecność w warsztatach i rozwiązywanie ich powszednich problemów pozwala nam zrozumieć sytuację rynkową i ocenić, w jakim kierunku ewoluują potrzeby warsztatów. Także szkolenia techniczne, prowadzone w ramach programu Texaedu, oraz liczne spotkania z klientami w terenie są doskonałą okazją do ciągłego dialogu z profesjonalistami zajmującymi się naprawami pojazdów. Pomagają nam one wybierać rozwiązania najbardziej przydatne dla użytkowników.

Jak podejmowane i realizowane są w firmie decyzje o rozpoczęciu prac nad nowym rodzajem lub generacją produktów? Jak najogólniej można określić etapy drogi wiodącej od przyjęcia konkretnego pomysłu do wykonania gotowego prototypu?

Nowy produkt powstaje zawsze w odpowiedzi na potrzebę rynku, jako najlepsza w danym momencie odpowiedź nowoczesnej technologii zdolnej pomóc w codziennej pracy. W sposób oczywisty musi podążać za trendami rynku w zakresie intuicyjności korzystania i przyjaznej stylistyki zarówno na poziomie sprzętowym, jak i oprogramowania. Produkt marki Texa musi być także otwarty na przyszłe potrzeby i funkcje warsztatu. Stąd częste aktualizacje, nowe technologie stosowane w pojazdach, szersze wsparcie i więcej danych, które łatwo i szybko będzie można wykorzystać w oprogramowaniu sprzętowym.

Texa przeprowadza proces zarządzania projektem w oparciu o model stage & gate. Pod kontrolą project managera przeprowadzane są kolejne etapy procesu tworzenia produktu, którym towarzyszą kontrole niezbędne dla zapewnienia jakości, czasu i kosztów przewidzianych dla poszczególnych jego faz.

Fazy te są następujące:

  • pomysł,
  • planowanie i projektowanie,
  • prototypowanie,
  • preseria (próbna seria) techniczna,
  • preseria handlowa,
  • SOP (start of production: rozpoczęcie produkcji seryjnej).

Model, z którego korzysta tu Texa, jest inspirowany przez APQP (Advanced Product Quality Planning), typowy dla motoryzacji.

Na straży jakości produktów realizowanych na nowoczesnych i zautomatyzowanych liniach produkcyjnych stoi certyfikat jakości  ISO/TS169349.

Gdzie i w jaki sposób testowane są nowe produkty marki Texa przed ich wprowadzeniem na rynek?

Rozwiązania Texy poddawane są wymagającym testom jakości, wydajności i odporności w laboratoriach zlokalizowanych w naszej centrali we Włoszech. Zasadnicze znaczenie ma tutaj komunikacja towarzysząca wdrożeniu nowego produktu. Kanały, których używamy, są zróżnicowane, tak jak i realizowane przez nas działania, jakimi mogą być: organizacja zamkniętych spotkań prezentujących nowe rozwiązanie, konferencje prasowe i indywidualne spotkania z dziennikarzami, dzięki którym informacja o produkcie dochodzi do całej sieci dystrybucji oraz potencjalnych klientów, prezentacja nowych rozwiązań podczas międzynarodowych i lokalnych imprez targowych, tworzenie stron internetowych i filmów poświęconych produktowi, a następnie udostępnianie informacji w sieciach społecznościowych.

Ten ostatni kanał jest bardzo ważny. Dzięki naszej stronie na Facebooku śledzoną obecnie przez ponad 110 000 osób oraz naszemu kanałowi na Youtube, którego używamy do rozpowszechniania wszystkich filmów Texa, udało nam się nawiązać bezpośrednią i stałą relację z naszymi klientami.

O firmie

Texa, założona w 1992 roku przez Bruna Vianello, aktualnego prezesa, jest dzisiaj jednym z globalnych liderów w projektowaniu, wdrażaniu oraz produkcji wielomarkowych urządzeń diagnostycznych, analizatorów spalin, stacji obsługi samochodowych układów klimatyzacji oraz urządzeń do telediagnostyki przeznaczonych do samochodów osobowych, ciężarowych, motocykli, maszyn rolniczych, budowlanych oraz sprzętu motorowodnego.

Obecnie firma ta zatrudnia około 640 pracowników, w tym 400 osób w centrali mieszczącej się w Monastier di Treviso. Zlokalizowany tam nowy zakład (otwarty w 2012 roku) ma 30 000 m kw. powierzchni zabudowanej na obszarze 100 000 m kw. terenu. Stanowi on wyraz filozofii spółki, przeciwdziałającej wyprowadzaniu produkcji z kraju i dehumanizacji pracy.

Texa projektuje, rozwija i realizuje produkty charakteryzujące się wysoką innowacyjnością i najwyższą jakością, świadcząc usługi zaspokajające potrzeby operatorów branży automotive. Posiada certyfikat ISO 9001 od 2005 roku. W listopadzie 2011 roku uzyskała certyfikat ISO/TS169349. Od tego momentu firma stosuje wobec wszystkich swoich produktów wymagania tego standardu, który odnosi się do produkcji części na pierwszy montaż pojazdów oraz ukierunkowanych na zapobieganie zagrożeniom i zmniejszanie wadliwości.

Texa Poland - polski oddział firmy Texa - został założony w styczniu 2008 r. i mieści się w Mysłowicach. Dostarcza na rynek polski kompletny asortyment firmowych urządzeń i usług. Zatrudnia 10 osób, których zadaniem jest zapewnienie sprawnej i kompetentnej obsługi klientów i dystrybutorów.

Siedziba firmy Texa w w Monastier di Treviso

Linie montażu stacji Konfort przeznaczonych do obsługi klimatyzacji samochodowych

Część prac montażowych w fabryce Texa wykonują autonomiczne roboty

Stanowisko kontroli jakości produktów na końcu ciągu technologicznego

Urządzenie Axone 5 z pojemnościowym ekranem dotykowym 9,7" obsługuje wszystkie zadania diagnostyczne w środowiskach Car i Bike

Axone S TPS/Fast-Fit umożliwia sprawdzenie systemów kontroli ciśnienia w ogumieniu oraz programowanie centralek TPMS

Stacja Texa Konfort 744 jest urządzeniem do obsługi przyszłych systemów A/C stosujących CO2

Urządzenie diagnostyczne Axone Nemo z 12-calowym ekranem wyposażone jest w pakiet czujników i moduł GPS

Tagi

Texa  wywiad 



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane