strona główna Biznes Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego
2018-10-04, ostatnia aktualizacja 2018-10-04 06:00

Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego

Fot. SDCM

Fot. SDCM

Na początku listopada w Warszawie spotkają się przedstawiciele najważniejszych organizacji i firm związanych z branżą motoryzacyjną, a także branżowi eksperci, politycy oraz środowiska naukowe i akademickie. XIII już edycja Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego jest organizowana z inicjatywy SDCM.

Organizatorzy wydarzenia pozostali przy formule dwudniowej, która sprawdziła się w ubiegłym roku. W dniach 7 i 8 listopada w hotelu Sound Garden w Warszawie odbędą się prezentacje oraz dyskusje dotyczące tematów najważniejszych dla przemysłu i rynku motoryzacyjnego.

Tradycyjnie przedstawione zostaną dane na temat aktualnej sytuacji przemysłu, handlu i usług w motoryzacji. Odbędą się także interaktywne sondaże oraz zostaną poczynione prognozy co do rozwoju całej branży w najbliższym czasie. Nie zabraknie tematów dotyczących tzw. megatrendów, czyli kwestii, które będą miały istotny wpływ na producentów, dystrybutorów i warsztaty motoryzacyjne.

Do przygotowania oraz udziału w kongresie włączyły się instytucje i organizacje związane z branżą. Poza głównym organizatorem, czyli SDCM, będą to m.in. międzynarodowe organizacje branżowe CLEPA (reprezentująca interesy producentów części) i FIGIEFA (zajmująca się obroną interesów dystrybutorów). Swój wkład wniosą również organizacje takie jak PAIH, PZPM, STM, Fundacja Integracja, a nawet strefy ekonomiczne i firmy badawcze (jak np. Frost & Sullivan). Nie zabraknie przedstawicieli władz państwowych: Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii przygotowuje własną sesję, która będzie poświęcona najważniejszym sprawom dla przemysłu motoryzacyjnego. Drugiego dnia kongresu zaplanowano również specjalną debatę interaktywną prowadzoną przez ambasadorów polskich producentów części motoryzacyjnych.

Jak podkreśla Alfred Franke, prezes SDCM, tym razem jeszcze silniejszy akcent położono na bezpośrednie dyskusje oraz obrady z udziałem przedstawicieli branży. Odbędą się nie tylko spotkania B2B, ale także – jako nowość – sesje zamknięte z ograniczoną liczbą miejsc. Zaproszenie na nie dostaną wyłącznie liderzy reprezentujący przemysł, handel i usługi w motoryzacji, jak również reprezentanci środowisk okołobranżowych. Do udziału w zamkniętych sesjach każdy z liderów będzie mógł zaprosić tylko jednego obserwatora.

W przerwach między panelami będzie można spędzić czas na stoiskach projektów związanych z branżą. Przygotowane zostaną wystawy dotyczące Przemysłu 4.0 oraz motoryzacyjnych startupów. Motywem przewodnim panelu dyskusyjnego zwieńczającego tę wystawę będą szanse i bariery rozwoju startupów w branży automotive. Osoby biorące udział w dyskusji pokażą temat z czterech perspektyw: startupu, tzw. anioła biznesu, punktu widzenia branży oraz z perspektywy organizacji rządowych (takich jak PFR czy NCBR). Podczas kongresu rozstrzygnięty zostanie konkurs na najlepszy startup branży automotive.

„Motoryzacja bardzo potrzebuje innowacyjnych rozwiązań. Dowodem na to jest chociażby to, że nakłady na badania R&D w branży motoryzacyjnej oscylują w okolicach 3 mld złotych. Źródłem wielu innowacji na tym rynku mogłyby, a nawet powinny być startupy” – mówi Marcin Małecki z serwisu MamStartup.pl, który jest współorganizatorem tej części Kongresu.

Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego to jedyne miejsce w Polsce, w którym spotyka się tak szeroka reprezentacja branży. W poprzedniej edycji wydarzenia udział wzięło blisko 800 osób, a w tym roku organizatorzy oczekują jeszcze większej liczby gości.

Więcej informacji: www.moto-konferencja.pl


 

Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2