Firma ZF Aftermarket rozszerza ofertę produktów marki Lemförder do pojazdów elektrycznych i hybrydowych o elementy gumowo-metalowe.
ZF Aftermarket dostarcza pod marką Lemförder podzespoły takie jak łożyska oporowe amortyzatorów, wsporniki zawieszenia i poduszki silnika (do modelu BMW i8) oraz sworznie i wsporniki zawieszenia, a także zestaw naprawczy łożyska oporowego amortyzatora (z odpowiednim łożyskiem tocznym) do auta VW e-Golf. W portfolio znalazły się również sworznie, zestaw naprawczy oraz mocowania skrzyni biegów do modelu Audi A3 e-tron. W przyszłości pod marką Lemförder pojawią się mocowania belki tylnej osi samochodu elektrycznego Renault ZOE.
Wymiana opisywanych elementów wymaga odpowiednich narzędzi, jednak niektóre zasady są uniwersalne:
1. Należy ściśle przestrzegać pozycji montażowej. W niektórych przypadkach znaki pozycjonowania znajdują się na częściach lub w miejscu instalacji nowego łożyska oporowego. W innym przypadku pozycja powinna zostać oznaczona przed usunięciem uszkodzonego łożyska.
2. Nigdy nie należy używać oleju jako pomocy montażowej. Jeśli olej wejdzie w kontakt z gumą, doprowadzi do jej uszkodzenie. Zamiast tego ZF Aftermarket zaleca stosowanie wody mydlanej.
3. W przypadku elementów zawieszenia i mocowania amortyzatora należy dokręcić śruby mocujące ze wskazanym momentem gdy pojazd ponownie znajdzie się na kołach. Zapobiega to zniekształceniom mocowań, co może prowadzić do przedwczesnego zużycia nowych części.
0 komentarzy dodaj komentarz