strona główna Wydarzenia Delphi na targach IAA
2017-09-18, ostatnia aktualizacja 2017-09-18 06:00

Delphi na targach IAA

Fot. Delphi

Fot. Delphi

Firma Delphi przedstawiła podczas targów IAA we Frankfurcie własne systemy jazdy zautomatyzowanej, układy wspomagania, zasilania i technologie komunikacyjne.

Platforma jazdy zautomatyzowanej realizuje zadania scentralizowanej detekcji i planowania (CSLP, Centralized Sensing Localization and Planning). Firma Delphi zawarła porozumienia mające przyspieszyć rozwój ekonomicznie opłacalnych pojazdów zautomatyzowanych. W maju Grupa BMW, Intel i Mobileye wybrały Delphi na partnera w procesie rozwoju systemu jazdy autonomicznej. Współpraca ma na celu zintegrowanie i uprzemysłowienie technologii jazdy zautomatyzowanej z poziomu 3 do poziomu 5 oraz wdrożenie produkcji seryjnej do roku 2021. Firma Delphi dostarczyła już prototypową platformę obliczeniową Grupie BMW oraz współpracuje z Intelem i Mobileye w dziedzinach odbierania sygnałów z otoczenia, fuzji danych sensorycznych oraz wysokowydajnych obliczeń dla potrzeb jazdy zautomatyzowanej. W czerwcu firma Delphi ogłosiła też partnerstwo handlowe ze spółką Transdev w celu opracowania globalnego, w pełni zautomatyzowanego systemu transportowego typu "mobilność na żądanie" AMoD (Autonomous Mobility-on-Demand).

Firma Delphi pokazała na targach pierwszy system satelitarny system wspomagania kierowcy Next-Gen ADAS. W systemie zintegrowanego radaru i kamery RACam (Integrated Radar and Camera System) połączono dwie technologie w celu zapewnienia szerszego pola widzenia i lepszych możliwości detekcji krzyżowej, zwiększenia możliwości działania systemu w niekorzystnych warunkach pogodowych oraz zapewnienia korzyści płynących z odpowiedniego zaprojektowania kształtu nadwozia.

Architektura satelitarna RACam wykorzystuje niezależnie działające czujniki ADAS oraz przenosi moc obliczeniową z każdego detektora do scentralizowanego sterownika domenowego. Taki system wymaga niezawodnych systemów komunikacji do przesyłania coraz większych ilości danych z dużą przepustowością. Firma Delphi współpracuje z zajmującą się łącznością wysokiej częstotliwości firmą Rosenberger w celu wykorzystania technologii szybkiej transmisji danych i budowy wydajnych systemów sieciowych dla branży motoryzacyjnej.

Ilość informacji generowanych przez samochody gwałtownie wzrasta. Firma Delphi zaprezentowała na targach IAA system bezprzewodowych aktualizacji i modernizacji oprogramowania oraz priorytetyzowania i pakietowania danych.

Podczas targów firma Delphi pokazała skalowalną rodzinę zintegrowanych kontrolerów kokpitu ICC (Integrated Cockpit Controller) do obsługi systemu multimedialnego. Wyposażony w układy firmy Intel kontroler ICC obsługuje wiele trybów sterowania oraz pozwala na podłączania kamer i czujników. Kontroler ICC obsługuje do 4 wyświetlaczy HD, zapewnia poprawę wydajności grafiki oraz zwiększenie mocy obliczeniowej.

Firma Delphi przedstawiła również MLD – pierwszy w branży samochodowej wyświetlacz 3D, który można zamontować w kabinie pojazdu i wykorzystywać bez konieczności stosowania specjalnych okularów.

Na targach pokazano najnowszą generację systemu bezpośredniego wtrysku benzyny (GDi) firmy Delphi. Nowy system będzie pracował pod ciśnieniem do 350 barów (z możliwością zwiększenia do 400 barów; zespół Delphi pracuje nad systemu następnej generacji, działającymi przy ciśnieniu 500 barów). Dzięki wielootworowym wtryskiwaczom elektromagnetycznym system zapewnia najlepszą atomizację oraz dozowanie paliwa, co prowadzi do zmniejszenia emisji CO2 i pyłów, a także zwiększenia oszczędności w zużyciu paliwa.

Nowa 48-woltowa technologia łagodnej hybrydy firmy Delphi pozwala na ograniczenie emisji CO2 o ponad 10 procent, znaczące zmniejszenie emisji tlenków azotu (NOx), minimalizację kosztów oczyszczania spalin i wzrost oszczędności paliwa nawet do 15 procent.

Firma Delphi prezentuje również system wyłączania cylindrów, który zapewni redukcję emisji CO2. o 8–15 procent (zależnie od silnika). Na targach pojawi się także połączony falownik i przetwornik DC/DC. Dzięki integracji funkcji falownika i przetwornika w jednym elemencie Delphi pomaga ograniczyć koszty budowy samochodów elektrycznych.

Tagi

Targi  Delphi  IAA 



 

Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2