W czasie targów Busworld 2017, które odbyły się w dniach 20–25 października w belgijskim Kortrijk zadebiutował pierwszy dwupiętrowy, elektryczny autobus hiszpańskiej firmy UNVI.
W autobusie zostały zamontowane trzy baterie litowo-jonowe o ojemności 58,1 kWh każda. Ich prawidłowe funkcjonowanie jest możliwe dzięki zainstalowanemu układowi Master BMS (Battery Management System) firmy BMZ Poland. Jest to system pozwalający połączyć baterie o różnym stopniu naładowania w jeden układ bateryjny. Podłączenie równoległe wszystkich baterii mogłoby skutkować wytworzeniem prądów wyrównawczych, co w efekcie doprowadziłoby do uszkodzenia baterii.
Układ Master BMS oblicza w czasie rzeczywistym maksymalne dozwolone prądy ładowania oraz rozładowania, uwzględniając rozpływ prądów do poszczególnych baterii. Oblicza także procentową pojemność zestawu bateryjnego, udostępnia informację o pozostałym zasięgu autobusu i szacunkowym czasie wymaganym do pełnego naładowania.
Targi Busworld Kortrijk to najstarsza i najbardziej znana ekspozycja autobusowa i autokarowa, która od 1971 roku odbywa się co dwa lata w belgijskim Kortrijk.
0 komentarzy dodaj komentarz