strona główna Aktualności Nowy system bezpieczeństwa Toyoty
2020-02-19, ostatnia aktualizacja 2020-02-19 12:22

Nowy system bezpieczeństwa Toyoty

Fot. Toyota

Fot. Toyota

Stosowany w samochodach japońskiego producenta pakiet systemów bezpieczeństwa Toyota Safety Sense (TSS) za kilka miesięcy ma się wzbogacić o nową funkcję zapobiegania niekontrolowanemu przyspieszaniu samochodu.

System zapobiegnie kolizjom i wypadkom, spowodowanym przez niekontrolowane naciśnięcie pedału przyspieszenia przez kierowcę.

W razie wykrycia niekontrolowanego przyspieszenia, zostaje ono natychmiast stłumione. Skutek jest taki sam, jak zdjęcie nogi z pedału i naciśnięcie przez kierowcę hamulca. Stało się to możliwe dzięki przetwarzaniu ogromnych ilości zgromadzonych wcześniej danych z połączonych z globalną siecią i jeżdżących po drogach całego świata „połączonych samochodów” Toyoty.

W przypadku nagłej zmiany położenia pedału przyspieszenia, system przeanalizuje siłę, z którą został wciśnięty, uwzględniając informacje z czujników, radarów i kamer, a także sygnały przesłane z innych samochodów. Na ich podstawie stwierdzi, czy kierowca użył pedału przyspieszenia zgodnie ze swoim zamiarem.

Toyota Safety Sense to wprowadzony w 2015 roku pakiet systemów aktywnego bezpieczeństwa, na który składały się przede wszystkim układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS), system ostrzegania o opuszczaniu pasa ruchu (LDA) oraz automatyczne przełączanie świateł drogowych (AHB).

Drugą, udostępnioną w 2018 roku generację systemu wzbogacono o funkcję wspomagania jazdy na autostradzie oraz technologię rozpoznawania pieszych również w nocy i rowerzystów za dnia, a także system utrzymywania samochodu na pasie ruchu (LTA), nawet gdy nie ma wyraźnych, namalowanych na nim linii.

W tym roku Toyota planuje rozszerzenie możliwości pakietu Toyota Sefety Sense o kilka funkcji bezpieczeństwa, przejętych z systemu Lexus Safety System +, w które został wyposażony w 2017 roku flagowy model Lexusa – sedan LS.

Wśród nich znajdzie się układ PCS (Emergency Steering Assist). Zadaniem systemu jest ochrona przed kolizją z pieszym, który wtargnął na drogę. Układ może automatycznie wykonać skręt kierownicą, by ominąć osobę, ale jednocześnie utrzymuje samochód w granicach pasa ruchu. Z limuzyny przeniesiony zostanie również układ Driver Emergency Stop Assist, zatrzymujący auto w razie zasłabnięcia kierowcy.Nowością znaną już z Lexusa LS będzie również system utrzymania pasa ruchu LTA połączonego z dynamicznym, radarowym tempomatem z funkcją redukcji prędkości w zakrętach.


 

Wasi dostawcy

Polecane


ver. 2023#2