Nowy czujnik SMI230 firmy Bosch stale rejestruje zmiany kierunku jazdy i prędkości pojazdu, ocenia informacje i przesyła je do systemu nawigacyjnego. Tam informacje są łączone z danymi pozycyjnymi z globalnego systemu nawigacji satelitarnej (GNSS) i wykorzystywane do nawigacji.
Gdy nawigacja się pogubi, czujniki półprzewodnikowe Bosch zapewniają, że samochód nie traci orientacji – mówi Jens Fabrowsky, członek zarządu działu Bosch Automotive Electronics.
Dzięki połączeniu informacji o pozycji GPS oraz z czujnika strzałka nawigacyjna na wyświetlaczu nie wykonuje już skoków od punktu do punktu drogi.
Technologia czujników w postaci chipu zapewnia utrzymywanie płynnego ruchu strzałki na mapie nawigacji. Eksperci określają te czujniki jako systemy mikroelektromechaniczne lub czujniki MEMS. Aby wygenerować bardzo precyzyjne dane o przemieszczaniu się pojazdu, Bosch umieszcza w jednej obudowie dwa małe czujniki: jeden do monitorowania przyspieszenia pojazdu, a drugi do prędkości. Duet taki osiąga duży stopień precyzji i szybko wykrywa zmiany w ruchu pojazdu.
Układy półprzewodnikowe Boscha są przede wszystkim stosowane jako czujniki w systemach bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy, ale także w aplikacjach multimedialnych i łącznościowych oraz w konwencjonalnych i zelektryfikowanych układach napędowych. Czujnika MEMS SMI230 nadaje się do stosowania w zarządzaniu flotą i systemach opłat drogowych, ponieważ obszary te wymagają również precyzyjnego rozpoznawania ruchu. Ponadto czujnik może być stosowany w samochodowych systemach alarmowych ze względu na jego zdolność do wykrywania drgań i uderzeń w samochód.
0 komentarzy dodaj komentarz