strona główna Wydarzenia Badania kryteriów wyboru opon
2011-10-17, ostatnia aktualizacja 2011-10-17 07:52

Badania kryteriów wyboru opon

Tydzień dobrego ciśnienia

Michelin

Tydzień dobrego ciśnienia

Tegorocznej akcji „Ciśnienie pod kontrolą” towarzyszyły badania prowadzone przez instytut TNS Pentor. Ich celem było ustalenie kryteriów, którymi kierują się osoby kupujące opony. Okazało się, że najważniejszymi czynnikami decydującymi o wyborze gum są cena i marka. W dalszej kolejności kierowcy zwracają uwagę na zrównoważenie właściwości opon w dziedzinie bezpieczeństwa, trwałości i oszczędności paliwa.

Cena jest najważniejsza dla 62 procent nabywców; na markę zwraca uwagę 37 kierowców, a na parametry techniczne – 27 procent użytkowników. Właściwości gum są bardziej istotne dla osób po 30. roku życia niż dla młodszych kierowców. Widać zatem, że tylko cena jest czynnikiem decydującym dla większości nabywców. Jeśli chodzi o wyniki uzyskane wśród kierowców różnej płci, to mężczyźni przykładają większą wagę do marki produktu oraz jego parametrów technicznych. Kobiety są natomiast bardziej podatne na sugestie sprzedawców.

Kierowcy są zdania, że opony to trzeci pod względem ważności element wpływający na bezpieczeństwo jazdy – gumy są wyprzedzane w tym rankingu przez hamulce i zawieszenie. Częściej zwracali na to uwagę kierowcy w wieku 30 – 59 lat niż osoby po 60. roku życia.

Instytut TNS Pentor przeprowadził badania na zlecenie firmy Michelin. Ankiety poprzedziły ogólnopolską akcję edukacyjną „Tydzień dobrego ciśnienia”. W jej trakcie – między 3 a 7 października – na 30 stacjach sieci Statoil w całej Polsce pracownicy Michelina sprawdzali ciśnienie w oponach pojazdów oraz udzielali porad na temat prawidłowego ciśnienia i eksploatacji opon. Firma Michelin postawiła sobie za cel, aby w ramach tegorocznej edycji „Ciśnienia pod kontrolą” przebadać co najmniej 15 tysięcy aut.


 

Wasi dostawcy

Podobne

Polecane