2012-04-20, ostatnia aktualizacja 2012-04-20 09:39

Logo obok szyldu

Fot. ATE, Castrol, Delphi, Goodyear, Lotos, ExxonMobil, Magneti Marelli, SKF

Fot. ATE, Castrol, Delphi, Goodyear, Lotos, ExxonMobil, Magneti Marelli, SKF

Wiele niezależnych warsztatów samochodowych już w samym swym wizualnym wystroju podkreśla fakt swej bezpośredniej współpracy z renomowanymi producentami części i materiałów motoryzacyjnych. Korzyści z niej płynące są zawsze obustronne, lecz różne bywają jej warunki wstępne i zasady funkcjonowania. Zapytaliśmy o te sprawy przedstawicieli międzynarodowych koncernów utrzymujących takie właśnie bezpośrednie kontakty z polskimi firmami usługowymi

ATE

Centra Hamulcowe ATE

W Polsce sieć ta istnieje od 2002 roku. W Europie pierwsze warsztaty przyłączyły się do niej prawie 30 lat temu. Jest to prawdopodobnie najstarsza tego typu inicjatywa na naszym kontynencie i, co najważniejsze, nadal się rozwija w krajach zachodnioeuropejskich i przyjmuje nowych uczestników w pozostałych, zwłaszcza w Polsce, Czechach i Słowacji. Obecnie działa w jej ramach ponad 130 polskich warsztatów.

Zadaniem CH ATE jest umożliwianie warsztatom niezależnym dostępu do najnowszej wiedzy technicznej, szkoleń z tematyki ABS, ASR, ESP, a ostatnio nawet z przyszłościowej technologii elektrycznych hamulców parkingowych. To pozwala tym placówkom utrzymywać i poprawiać swą pozycję na konkurencyjnym rynku, przy rosnących wymaganiach zarówno konstruktorów, jak i użytkowników pojazdów. Pomocny jest w tym również szeroki asortyment najnowszego sprzętu do obsługi wszelkich systemów hamowania, zapewniany (po przystępnych cenach) naszym Centrom Hamulcowym.

Polscy członkowie sieci korzystają z bezpłatnej polskojęzycznej hotline (+ 48 728 878 889) i wsparcia technicznego w postaci szeregu specjalistycznych szkoleń związanych z układami hamulcowymi, a także w formie najświeższych publikacji technicznych internetowych i drukowanych. Uzyskują też wsparcie marketingowe. Organizowane są dla nich wyjazdy integracyjne na zawody Formuły 1, rajdy WRC i największe targi motoryzacyjne na świecie, czyli Automechanikę do Frankfurtu nad Menem.

Warunkiem uczestnictwa jest dogodna dla klientów lokalizacja warsztatu, odpowiednie pomieszczenia serwisowe i magazynowe oraz wyposażenie złożone z rolkowego stanowiska testowego, dwóch podnośników, przyrządu diagnostycznego oraz sprzętu specjalistycznego zalecanego przez ATE do kontroli, naprawy i obsługi układów hamulcowych. Serwis zobowiązany jest również do montażu części hamulcowych o wysokiej jakości, pochodzących głównie z firmy ATE. Nie może być natomiast związany podobną umową z innym dostawcą systemowym.

Właściciel serwisu zamierzający specjalizować go jako Centrum Hamulcowe ATE powinien zwrócić się w tej sprawie do generalnego dystrybutora ATE lub bezpośrednio do ATE. W pierwszej rozmowie wspólnie ustala się, czy dana placówka spełnia kryteria lub jakim dodatkowym wymogom musi odpowiadać. Potem następuje spotkanie na miejscu i m.in. spisanie listy niezbędnego wyposażenia oraz określenie sposobu wizualizacji serwisu. Równocześnie określony zostaje poziom ewentualnego zaopatrzenia w części oraz udziału w planowanych szkoleniach. Po zakończeniu wszystkich przygotowań oraz uzyskaniu pozytywnej opinii ze szkoleń następuje podpisanie umowy. Właściciel nowego Centrum Hamulcowego ATE otrzymuje pakiet powitalny z praktycznymi materiałami marketingowymi.

Castrol

Indywidualna współpraca szyta na miarę

Obecnie w Polsce działają tysiące współpracujących z nami motoryzacyjnych placówek usługowych, a logo Castrol jest widoczne przy warsztatach niemal w każdej polskiej miejscowości. To efekt 85-letniej działalności firmy w naszym kraju, dzięki której marka Castrol stała się synonimem dobrej jakości produktów i wysokiego poziomu usług. Z tego powodu warsztaty chętnie z nami współpracują i informują klientów o tym partnerstwie.

Warunki współpracy zawsze ustalamy indywidualnie, zatem trudno mówić o liście wytycznych i kryteriach do spełnienia. Współpraca musi być satysfakcjonująca dla obu stron – nasi partnerzy biznesowi, którzy mają prawo do umieszczenia logo marki Castrol obok własnego szyldu, korzystają z wielu przywilejów. Jednak szczegóły dotyczące umów między marką Castrol a warsztatami są objęte tajemnicą handlową.

Partnerskie korzyści warsztatu mogą być więc różne w zależności od jego potrzeb i oczekiwań. Nasi partnerzy mają dostęp do szerszej gamy produktów, dzięki czemu mogą lepiej sprostać wymaganiom klientów. Warsztatom, które z nami współpracują, oferujemy również szkolenia i pomoc w inwestycjach. Ponadto współpraca z uznaną marką, taką jak Castrol, to znak dla klientów warsztatu, że można mu zaufać i oczekiwać dobrej jakości obsługi oraz produktów, na czym korzysta także wizerunek warsztatu.

Delphi

Sieć serwisowa Delphi - uwarunkowania i korzyści

Aktualnie w Polsce działa ponad 60 z 770 europejskich warsztatów Delphi Service Center (DSC). Sieć ta organizowana jest przez oficjalnych dystrybutorów części Delphi Diesel w Polsce, przez firmę Inter Cars oraz niezależnie przez firmę JR Motors. Proces tworzenia tego rodzaju warsztatów rozpoczął się w czerwcu 2008 roku i jest ciągle kontynuowany. W planach jest stworzenie sieci skupiającej około 200 warsztatów, odpowiadających w pełni potrzebom klientów w zakresie napraw systemów Delphi Common Rail.

delphiW Zachodniej Europie warsztaty zrzeszone w sieci DSC mogą wybierać specjalizację spośród 4 modułów serwisowania i napraw: klimatyzacja, układ hamulcowy, układ kierowniczy i zawieszenie, sterowanie silnikami benzynowymi i serwisowanie samochodów z silnikami Diesla. W Polsce obecnie działają dwa z nich: klimatyzacja i diesel. Sieć jest w stanie zapewnić właścicielom warsztatów wszystko, co jest potrzebne do rzetelnego i taniego serwisowania, konserwacji i naprawy samochodów ich klientów.

Warsztaty zainteresowane przystąpieniem do modułu diesla muszą spełnić szereg wymagań strukturalnych oraz narzędziowych. Warunkiem jest więc profesjonalna ich organizacja, uwzględniająca podział na strefę obsługi klienta i wydzielone strefy napraw, w tym strefę napraw czystych. Oprócz standardowego wyposażenia warsztat musi posiadać zestaw testera diagnostycznego Delphi DS.100E lub DS.150E wraz z oprogramowaniem oraz zestaw narzędzi diagnostycznych YDT 708, przewidziany dla modułu diesla. Przed przystąpieniem do sieci jeden pracownik warsztatowy powinien przejść przeszkolenie w zakresie diagnozowania i naprawy układów common rail, organizowane przez dystrybutorów programu Delphi Service Center.

Oprócz warsztatów uczestniczących w module diesel firma Delphi oferuje też usługi sieci Delphi Diesel Service, stanowiące drugi, bardziej zaawansowany poziom serwisowania systemów common rail, połączonego z regeneracją fabryczną wtryskiwaczy i pomp wysokiego ciśnienia. Podstawowym wymaganiem wobec warsztatów przystępujących do tego programu jest wyposażenie w specjalistyczne urządzenia naprawcze i stoły probiercze, umożliwiające generowanie nowych kodów C2I lub C3I. Sieć ta od kilkunastu lat jest tworzona i rozwijana w Polsce przez firmę JR Motors, jednego z dystrybutorów części Delphi Diesel.

Warsztaty zrzeszone w sieci Delphi

Service Center dzięki dostępowi do najnowocześniejszych części zamiennych są w stanie serwisować oraz naprawiać nowoczesne samochody, również te, wyposażone w technologie spełniające normy Euro 5. Delphi zapewnia tym warsztatom wsparcie marketingowe, wsparcie techniczne, dostęp do narzędzi specjalistycznych i narzędzi diagnostycznych oraz dostęp do części zamiennych. System stworzony przez Delphi umożliwia też współpracę z warsztatami należącymi do różnych innych sieci. Zainteresowani jej podjęciem powinni zgłaszać się do firm JR Motors, Inter Cars lub bezpośrednio do koordynatora programu Delphi.

Dunlop

Program franczyzowy Premio

Sieć Premio rozwijana jest w Polsce od 2006 r. i zrzesza dzisiaj 110 punktów serwisowych. Oferują one usługi z zakresu szeroko rozumianej mechaniki samochodowej, ze szczególnym uwzględnieniem serwisowania opon. Koncepcja ta ma na celu unowocześnienie i uporządkowanie działalności usługowej w motoryzacji. Specyfiką rynku polskiego, gdzie indziej niespotykaną, jest bowiem znaczne rozdrobnienie tej branży. Spośród funkcjonujących u nas serwisów samochodowych niemal każdy ma innego właściciela. Konkurencja jest więc rzeczywiście spora, a jednocześnie brakuje jakichkolwiek standardów umożliwiających obiektywną ocenę poszczególnych placówek. Dlatego nasza sieć zyskuje coraz więcej zwolenników.

Serwisy Premio wyróżniają się przede wszystkim profesjonalnie przygotowanymi zespołami, ponieważ centrala dba o to, by i standardy obsługi klienta, i same usługi były na najwyższym poziomie. Doceniają to zarówno klienci korporacyjni, posiadający duże floty samochodowe, jak i indywidualni – często rozczarowani poziomem usług w niezależnych serwisach, a także ci, którzy korzystali wcześniej z warsztatów autoryzowanych – zachęceni możliwością uzyskania usługi o równej lub wyższej jakości przy niższej cenie.

Podstawowym warunkiem przystąpienia do programu franczyzowego Premio jest doświadczenie w branży motoryzacyjnej. Spełniają go np. byli dealerzy samochodowi, choć z największym przekonaniem podchodzimy do współpracy z posiadaczami własnych warsztatów. Kolejnym warunkiem jest odpowiednia mentalność, umożliwiająca właściwe podejście do współpracy franczyzowej. Zależy nam na partnerach świadomych jej zasad i płynących z niej korzyści.

Każdorazowo musimy zaakceptować lokalizację serwisu. Preferujemy przy tym tereny w obrębie dużych aglomeracji. W przypadku mniejszych miejscowości (już od 30 tys. mieszkańców) serwis powinien się znajdować przy głównej drodze. Nie dajemy naszym partnerom wyłączności na działalność w danym obszarze, lecz chcemy jednak, by w praktyce mogli oni ją osiągnąć sami poprzez uruchamianie kolejnych punktów usługowych, np. w obrębie jednego miasta czy aglomeracji.

Wymagamy także określonych warunków lokalowych, nasz serwis bowiem powinien liczyć minimum trzy stanowiska, a sala sprzedaży mieć powierzchnię ok. 50 metrów kwadratowych. Potrzebna jest także powierzchnia magazynowa, żebyśmy mogli wyróżniać się na rynku dostępnością większości części samochodowych „od ręki”, bez czekania na ich sprowadzenie.

PremioŚrodki finansowe, które trzeba posiadać, aby przystąpić do sieci Premio, wyliczamy indywidualnie dla konkretnego serwisu. Spotykamy się z potencjalnym partnerem i wspólnie ustalamy zakres prac niezbędnych do tego, by serwis spełniał standardy sieci. Nasza firma pokrywa część inwestycji, dostarczając wizualizację, pylon reklamowy, elementy wyposażenia wnętrza, przygotowujemy także ekspozycję. Większość serwisów działających w sieci Premio to placówki, w których funkcjonowały wcześniej warsztaty. Nie była więc to inwestycja od zera. Wprawdzie mamy na swoim koncie także kilka tego typu projektów zakończonych sukcesami, ale w takich wypadkach trzeba się liczyć z wydatkiem na poziomie kilkuset tysięcy złotych.

Koncepcja Premio jest podobna w poszczególnych krajach, lecz są też drobne różnice podyktowane specyfiką rynków. Przykładem może tu być oprogramowanie, którego nie mogliśmy wdrożyć w takiej samej wersji jak na zachodzie Europy bez jej adaptacji do polskich wymogów fiskalnych i oczekiwań biznesowych naszych partnerów.

Kolejny przykład to działania marketingowe, które inaczej będą prowadzone w Niemczech, gdzie rynek jest bardzo mocno skonsolidowany i nie ma tam w zasadzie serwisów działających w oderwaniu od jakichkolwiek struktur sieciowych, inaczej zaś w Polsce, na rynku mocno rozdrobnionym, a jednocześnie odznaczającym się dużymi perspektywami.

Wsparcie z naszej strony obejmuje: działania marketingowe na rzecz sieci, szkolenia dla partnerów i ich pracowników, wsparcie rozwoju biznesu, w tym kontrakty centralne z klientami flotowymi, korzystającymi z serwisów w całym kraju, negocjowanie warunków zakupów i centralne umowy z dostawcami niezbędnego sprzętu oraz części samochodowych. Stosujemy też programy lojalnościowe oraz projekty IT, w tym oprogramowanie Microsoft Navision, przeznaczone specjalnie dla naszych partnerów.

W zamian oczekujemy, iż większość zakupów opon realizowanych przez serwisy Premio będzie dokonywana w firmach grupy Goodyear, pełniącej funkcję operatora sieci. Nie wprowadzamy jednak w umowach żadnych zapisów obligatoryjnych dla naszych franczyzobiorców – motywujemy ich do tego, oferując dobre warunki współpracy. Nie pobieramy opłaty za przystąpienie do sieci, stosujemy natomiast opłaty bieżące. Mają one stałą wartość, ustalaną na różnych poziomach, wyznaczanych na podstawie obrotów generowanych przez dany serwis.

Na jaką rentowność, jakie zyski może liczyć franczyzobiorca Premio? To nie jest łatwy biznes, przynoszący szybkie zyski. Pod względem sprzedaży franczyzobiorcy Premio radzą sobie nieco lepiej niż ich konkurenci. W ubiegłym roku cała sieć Premio zanotowała lekki wzrost sprzedaży, podczas gdy większość pozostałych serwisów musiała się pogodzić z jej spadkiem. W szczytowych okresach roku, na przykład podczas sezonowych zmian ogumienia, różnice między przychodami placówek Premio i innych serwisów, z którymi współpracujemy jako dostawca opon, sięgały nawet kilkunastu procent.

Lotos

Wspólne budowanie marki

Jeżeli mówimy o wizualizacji w tym przypadku rozumianej, jako umieszczenie logo marki olejowej Lotos na jakimś obiekcie warsztatowym, to powinniśmy rozróżnić dwie możliwości jej występowania na rynku. W pierwszym przypadku będzie to efekt umowy między naszą spółką a klientem i jest to wizualizacja związana z obiektem klienta (np. kasetony na elewacji warsztatu ewentualnie na terenie lokalizacji warsztatu, jako np. kaseton wolnostojący z logo marki olejowej Lotos). Pozostałe to wizualizacje-kasetony przekazywane klientom w ramach trwającej współpracy handlowej. Nie ujawniamy liczby tych lokalizacji.

Warunkiem podstawowym uzyskania takiej wizualizacji jest oczywiście zadowalająca współpraca handlowa danej placówki z Lotos Oil lub autoryzowanym dystrybutorem i obecność produktów marki olejowej Lotos w punkcie sprzedaży klienta. Ponadto kolejne warunki to:

  • atrakcyjna lokalizacja punktu sprzedaży klienta, np. blisko drogi głównej, centrum miasta itp.;
  • zadbane i estetyczne otoczenie punktu sprzedaży;
  • dobry stan techniczny budynku warsztatu, jego wygląd wewnętrzny, jak również niebudząca zastrzeżeń jakość sprzętu warsztatowego służącego do serwisowania pojazdów;
  • umieszczenie elementów przyszłej wizualizacji w miejscach dobrze widocznych dla klientów punktu sprzedaży.

Lotos

Współpraca tego rodzaju jest wyrazem zaufania i elementem wspólnego budowania marki na terenie klienta, dla małej firmy jest również podkreśleniem i wyrazem docenienia jej pozycji na miejscowym rynku motoryzacyjnym. W przypadku tego rodzaju klientów jest możliwość dodatkowego zaoferowania umowy wsparcia warsztatowego.

MM

Warsztat z logo Magneti Marelli

Już 35 polskich niezależnych warsztatów usługowych oznaczonych jest logo Magneti Marelli umieszczonym obok własnego, indywidualnego szyldu. Prawo do takiego oznakowania przysługuje warsztatom dysponującym:

  • zaktualizowanym urządzeniem diagnostycznym Magneti Marelli,
  • urządzeniem do obsługi klimatyzacji lub stołem probierczym,
  • rocznym obrotem co najmniej 2500 €,
  • dwoma lub więcej stanowiskami obsługowymi,
  • dostępem do Internetu,
  • wyodrębnionym kącikiem klienta,
  • bazą danych Retis lub Autodata.

MM

Po uzyskaniu wizualizacji dostarczonej przez Magneti Marelli personel warsztatu zobowiązany jest do uczestnictwa w firmowych szkoleniach co najmniej 1 raz w roku. Ten obowiązek jest równocześnie korzyścią, gdyż w opłatach za szkolenia przysługuje 30% rabatu lub nieodpłatny udział dla drugiej osoby. Z rabatów firma usługowa uczestnicząca w tej autoryzowanej sieci korzysta również w przypadku zakupów wyposażenia warsztatowego lub części marki Magneti Marelli oraz specjalnych pakietów technicznych Retis lub Autodata. Może liczyć także na dostęp do firmowego call center i strefy internetowej checkstar, zawierającej wsparcie techniczne oraz marketingowe, a ponadto na reklamowe ulotki, plakaty i reklamy na stronie internetowej wraz z lokalizatorem, gadżety, ubrania warsztatowe. Przysługuje jej również wyłączne prawo do napraw nawigacji oraz radioodbiorników Magneti Marelli. Z kolei dla jej klientów (realnych i potencjalnych) przewidziano specjalny program lojalnościowy.

Agnieszka Zagórksa

Zadania stawiamy ambitne

Spośród tysięcy polskich warsztatów samochodowych tylko 50 ma prawo wykorzystywać w swej działalności powszechnie znane i cenione logo SKF. Wynika to z faktu, iż, wbrew pozorom, wciąż nie jest łatwo spełnić stawiane przez nas wymagania wstępne. Dotyczą one szeroko rozumianej organizacji pracy i zakresu świadczonych usług.

SKFPod względem organizacji autoryzowany przez nas warsztat musi posiadać: co najmniej 2 stanowiska naprawcze, ubezpieczenie OC prowadzonej działalności, komputer z dostępem do Internetu, oddzielne biuro obsługi i parking dla klientów.

Zakres świadczonych usług powinien obejmować: podstawowe przeglądy samochodów osobowych, wymiany rozrządów i pomp układu chłodzenia, naprawy zawieszeń, układów hamulcowych i układów przeniesienia napędu.

Do korzyści z prowadzonej na takich warunkach współpracy należą: dostęp do naszych szkoleń technicznych oraz informacji o nowych produktach, a także wsparcie techniczne. Wszystkie współpracujące warsztaty otrzymują od firmy SKF tzw. magnetic dekoder, czyli specjalną kartę potrzebną do pracy z łożyskami wyposażonymi w pierścień ABS. Mogą też korzystać ze specjalnych, dostępnych tylko dla nich, promocyjnych zakupów produktów SKF.

Nasza pomoc marketingowa polega na dostarczaniu warsztatom należącym do sieci SKF firmowych: katalogów, wizualizacji (bannery, roll-upy, flagi), kombinezonów i drobnych gadżetów dla klientów.

Wzajemne kontakty utrzymywane są poprzez regularne wizyty naszych handlowców w partnerskich warsztatach.

Mobil

Bezpośrednio i przez dystrybutorów

Nasza firma współpracuje obecnie z kilkoma tysiącami niezależnych warsztatów w Polsce. Współpracę tę prowadzimy czasem bezpośrednio z ich właścicielami, lecz głównie poprzez sieć autoryzowanych dystrybutorów regionalnych ExxonMobil, którzy kontaktują się z warsztatami ze swojego terenu.

W ramach różnych akcji marketingowych w ciągu dwóch ostatnich lat tzw. branding, czyli markowe oznakowanie Mobil 1 i Mobil Delvac, trafił do około 2000 warsztatów, w tym również za pośrednictwem upoważnionych do tego dystrybutorów części zamiennych.

Zarówno nasi autoryzowani dystrybutorzy, jak i my sami, podejmując decyzję o współpracy, kierujemy się wysoką jakością oferowanych usług i profesjonalizmem warsztatu oraz poziomem zakupów naszych produktów. Zależy nam na współpracy z partnerami, którzy dbają o swoją renomę i zadowolenie klientów, tak samo jak ExxonMobil dba o jakość swoich produktów. Oczekują tego klienci zlecający z roku na rok coraz częściej wymianę oleju niezależnym warsztatom. Dzięki współpracy z ExxonMobil otrzymują one pełną gamę produktów z najwyższej półki, zarówno pod względem jakości, jak i zaawansowania technologicznego. Oprócz tego na bieżąco informujemy współpracujące z nami warsztaty o naszych nowościach produktowych, przeprowadzamy też dla nich specjalne szkolenia.

Personel warsztatowy poszukujący dodatkowych informacji może korzystać z naszej bezpłatnej infolinii lub strony internetowej z dokładnym opisem każdego produktu. Dodatkowo pod adresem www.mobil.pl udostępniamy internetowe narzędzie doboru oleju, pozwalające ustalić, jakie środki smarne ExxonMobil są rekomendowane do danego modelu pojazdu.

Współpracujące z nami warsztaty są ponadto zapraszane do naszych akcji marketingowych kierowanych do ich klientów. Mogą również liczyć na wsparcie sprzedaży poprzez organizowane przez nas działania promocyjne.

TRW

Warsztaty TRW Autoservice

Jest ich obecnie w Polsce 96. Warunkiem uczestnictwa w tej koordynowanej przez nas sieci jest spełnienie określonych wymagań dotyczących posiadanych narzędzi. Muszą one zapewniać wykonywanie napraw układów hamulcowych, kierowniczych i zawieszeń w sposób fachowy i spełniający wszelkie kryteria bezpiecznego użytkowania naprawionego pojazdu. Zwracamy też uwagę na przystosowanie i budynku, i jego otoczenia do wysokich standardów jakości obsługi klienta.

Warsztat współpracujący z nami na tych zasadach otrzymuje dostęp do wsparcia i wiedzy technicznej w postaci szkoleń zarówno prezentujących nowe technologie wprowadzane przez TRW do pojazdów, jak i zapoznających z budową i technologią prowadzenia napraw w ramach układów hamulcowych, kierowniczych i zawieszeń. Dodatkowym wsparciem są przekazywane warsztatowi materiały informacyjne, przywieszki serwisowe itp.

Pelczar

Warsztaty rekomendowane w pierwszej kolejności

Program CertifiedFirst™ (ang. rekomendowany w pierwszej kolejności) powstał z inicjatywy grupy PPG w Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej, a wykorzystano go z powodzeniem także w Kanadzie, we Włoszech i Hiszpanii. Obecnie program jest wprowadzany w Polsce i ma na celu utworzenie sieci warsztatów blacharskolakierniczych gwarantujących szybką i dobrze wykonaną naprawę.

Warsztaty sieci CertifiedFirst™ są starannie dobierane z uwzględnieniem wysokiego poziomu technologii napraw i wyposażenia. Cechy te muszą być potwierdzone pozytywnym wynikiem audytu oraz otrzymaniem Certyfikatu Autoryzowanego Warsztatu Sieci CertifiedFirst™. Dla potencjalnego klienta oznacza to, że naprawy są wykonywane pod czujnym okiem specjalistów, m.in. certyfikowanego lakiernika, zgodnie z odpowiednią technologią.

W sieci CertifiedFirst™ dostępne są również szybkie i bardzo przystępne finansowo naprawy małych powierzchni uszkodzeń, zwane popularnie naprawami SMART. Klienci sieci CertifiedFirst™ mają możliwość skorzystania z samochodu zastępczego, a w razie nagłej potrzeby warsztat może „podstawić” holownik.

Warsztat, przystępując do sieci CertifiedFirst™, otrzymuje wsparcie w zakresie: wizualizacji, technologii napraw, szkoleń i dostępu do wysokiej jakości materiałów lakierniczych. Może również wykorzystywać nazwę oraz logo CertifiedFirst™. Przynależność do tej sieci daje możliwość wyróżnienia się spośród wielu warsztatów działających w Polsce.

Wszystkie warsztaty zainteresowane przystąpieniem do sieci mogą przesyłać swoje zgłoszenia przez stronę internetową www.CertifiedFirst.pl.

Pura

To znak przynależności do naszej sieci

Nie prowadzimy dokładnej statystyki liczby warsztatów oznaczonych logo Motul obok własnego szyldu. Nasza polityka współpracy z klientami nie jest oparta na zasadach umów serwisowych. Logo Motul widniejące obok indywidualnych szyldów niezależnych warsztatów jest potwierdzeniem siły naszej marki i wysokiej jakości, jaką symbolizuje.

Prawo do takiego oznakowania otrzymują warsztaty i sklepy przynależące do autoryzowanej sieci sprzedaży i wymiany oleju Motul. Są to przede wszystkim specjalistyczne warsztaty nieautoryzowane oraz sklepy motoryzacyjne wybierane przez klientów poszukujących najwyższego poziomu obsługi i jakości produktów.

Korzyści uzyskiwane przez te firmy wynikają przede wszystkim z faktu, iż Motul kojarzy się jednoznacznie z produktami dla najbardziej wymagających klientów, odznaczającymi się najwyższą jakością potwierdzoną w niezliczonych testach. Współpraca z Motul to również możliwość wsparcia własnej firmy silną marką, poważaną przez klientów i kojarzącą się z najwyższą technologią.

Bosch

Prestiżowa przynależność

Sieć Bosch Car Service zrzesza 269 polskich warsztatów, a nadrzędnym celem każdego z nich jest zapewnienie profesjonalizmu i wysokiego standardu oferowanych usług. Dlatego firma Bosch określa najważniejsze minimalne kryteria, warunkujące przyjęcie do tej sieci.

Jednym z nich jest zakres świadczonych usług, który powinien obejmować kompleksową obsługę samochodów wielu marek, zarówno w zakresie diagnostyki, elektrotechniki, jak i mechaniki pojazdowej. Budynek warsztatu też musi spełniać określone wymogi, tj. posiadać m.in.: określoną liczbę stanowisk naprawczych, wyposażonych w podnośniki i kanał, specjalnie przygotowany punkt obsługi klienta oraz parking.

Kolejnym ważnym elementem jest wyposażenie techniczne warsztatów. Sieć Bosch Car Service pracuje na nowoczesnych, autoryzowanych urządzeniach diagnostycznych, które zapewniają możliwie najwyższą jakość świadczonych usług.

Pracownicy każdego warsztatu są szkoleni w Centrum Szkoleniowym Robert Bosch sp. z o.o. w Warszawie m.in. w zakresie elektrotechniki, układów zapłonowych, benzynowych układów wtryskowych bądź układów ABS. Oprócz pakietu obowiązkowych i dodatkowych szkoleń dla pracowników warsztatowych, szkolimy wszystkich pracowników punktów obsługi klienta.

Bosch Car Service może jednocześnie współpracować w ramach sieci serwisów tworzonych przez importerów i/lub producentów samochodów oraz przez ogólnopolskich dystrybutorów części samochodowych różnych firm. Działalność ta nie może jednak pozostawać w konflikcie z przynależnością do sieci Bosch Car Service i właściwą dla niej koncepcją wizualizacji.

Bosch

Warsztaty Bosch Car Service są samodzielne pod względem prawnym i finansowym, a z firmą Bosch łączy je dwustronna umowa autoryzacyjna. Przynależność do sieci serwisów Boscha wiąże się ze wzrostem prestiżu firmy jako członka światowej organizacji usługowej o wieloletniej tradycji oraz zapewnia serwisowi uzyskanie z tego tytułu wymiernych korzyści związanych z obsługą klientów. Administrator sieci oferuje dodatkowe wsparcie, obejmujące m.in. różnorodne szkolenia techniczne i nietechniczne, a także doradztwo podnoszące kompetencje pracowników. Ponadto warsztaty otrzymują wsparcie w zakresie działań marketingowych, np. materiały promocyjne i reklamowe, pomoc przy organizacji lokalnych akcji promocyjnych itp. Firma Bosch oferuje również serwisom pomoc przy rozbudowie i wyposażeniu warsztatu (warsztaty mogą liczyć na zakup urządzeń po preferencyjnych cenach) oraz w rozszerzaniu działalności usługowej i pozyskiwaniu nowych klientów. Ponadto administrator sieci oferuje wsparcie w zakresie obsługi funkcjonalnej.

Michelin

Certyfikowane serwisy Michelin

Michelin oferuje w polskich serwisach ogumienia najwyższe, europejskie standardy obsługi. Ich potwierdzeniem jest znak „Michelin Certyfikowany Serwis”. Jest to pierwsze takie oznaczenie przyznawane dealerom opon w Polsce. Poświadcza ono odpowiednie kwalifikacje personelu, profesjonalne metody pracy i wysoką jakość wyposażenia.

Klient obsługiwany w serwisie, który uzyskał znak Michelin Certyfikowany Serwis, ma gwarancję, że personel tej placówki przestrzega rygorystycznych norm jakości ustanowionych przez firmę Michelin i stosowanych przy obsłudze technicznej i handlowej jego produktów.

Zgodnie z europejskim programem certyfikacji wyróżnienie to otrzymują na dany rok kalendarzowy jedynie serwisy, które uzyskały wysoką ocenę w corocznym audycie przeprowadzanym przez niezależnego audytora – firmę SGS. Sprawdza ona ponad 80 różnych kryteriów dotyczących obsługi serwisowej opon oraz obsługi klientów.

Michelin zapewnia ciągłość audytów w Polsce, dba o rozwój niezależnej sieci dystrybucji (małe i średnie przedsiębiorstwa) oraz oferuje serwisom cykl specjalistycznych szkoleń w Centrum Szkoleniowym Michelin.

ZF Services

Szansa zwiększenia konkurencyjności

W Polsce działa obecnie około 730 warsztatów partnerskich Original Sachs Service (OSS), jednak nie wszystkie z nich są oznaczone naszym logo. Do programu OSS mogą przystąpić zweryfikowane przez nas warsztaty, stosujące oryginalne produkty marki Sachs. Muszą przy tym specjalizować się w obsłudze pojazdów osobowych lub ciężarowych w zakresie układów przeniesienia napędu oraz zawieszeń.

Umowa partnerska z OSS jest gwarancją zwiększenia konkurencyjności warsztatu, a także okazją do profesjonalnego kształtowania jego rynkowego wizerunku. Członkostwo w programie to przede wszystkim bieżący dostęp do najnowszej wiedzy technicznej, a także regularne wsparcie ze strony ZF Friedrichshafen AG w zakresie marketingu i sprzedaży. Instrukcje montażu części Sachs dostępne dla naszych partnerów zawierają szczegółowe zasady instalacji amortyzatorów i sprzęgieł oraz korzystania z niezbędnych narzędzi specjalnych.

W ramach programu OSS można otrzymać również wskazówki o marce Lemförder, czyli o elementach zawieszeń i układów kierowniczych. Specyfikacje dla poszczególnych modeli pojazdów są dostępne w regularnie aktualizowanych katalogach książkowych, katalogu InCat (na DVD) oraz WebCat (online).

Partnerzy OSS otrzymują jako pierwsi aktualne informacje o wszystkich nowych produktach i usługach, wraz z odpowiednimi broszurami technicznymi i poradami eksperckimi. Szkolenia OSS organizowane regularnie przez przedstawicielstwo ZF Friedrichshafen AG w Polsce, pozwalają pracownikom warsztatów na pogłębianie wiedzy fachowej. Program OSS to również profesjonalne wsparcie marketingowe dla warsztatów partnerskich. Do dyspozycji są m.in. nowoczesne materiały promocyjne (broszury, plakaty, ulotki), które pomagają pozyskać nowych klientów.


 

Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2