strona główna Aktualności Dunlop podsumowuje wyścig Le Mans
2013-07-08, ostatnia aktualizacja 2013-07-08 13:29

Dunlop podsumowuje wyścig Le Mans

Fot. Dunlop

Fot. Dunlop

Firma Dunlop podsumowała wyniki osiągnięte przez zespoły jadące na jej oponach podczas tegorocznego wyścigu Le Mans. Analiza danych wykazała, że wprowadzone usprawnienia pomogły poprawiać wyniki w porównaniu z rezultatami z poprzednich lat.

Interesująco wypadło porównanie Le Mans z Formułą 1 w dziedzinie wytrzymałości opon. Trasa wyścigu F1 liczy około 310 kilometrów, które auta pokonują na kilku kompletach opon, a zmiany ogumienia za każdym pit stopem nie są niczym niezwykłym. W wyścigu Le Mans zespoły zatrzymują się dwa lub trzy razy w celu tankowania (a nawet na zmianę kierowcy) bez potrzeby wymiany opon. Podczas tegorocznej edycji Le Mans auta z oponami Dunlopa pokonywały nawet cztery odcinki na jednym komplecie ogumienia (44 okrążenia toru liczącego 13,629 km, czyli prawie 600 kilometrów) bez wymiany opon; jest to dystans niemal dwukrotnie dłuższy niż pełna trasa wyścigu Grand Prix Formuły 1.

Najważniejsze osiągnięcia Dunlopa wśród zawodników klasy LMP2:

  • trzy najlepsze drużyny jechały na oponach marki Dunlop;
  • samochody na oponach Dunlopa prowadziły przez 326 okrążeń (z 329);
  • osiem różnych samochodów na oponach Dunlopa wykonało jedenaście najszybszych okrążeń w całym wyścigu;
  • dziesięć najszybszych okrążeń zostało wykonanych przez siedem różnych samochodów na oponach Dunlopa;
  • spośród pięciu samochodów, które zatrzymały się mniej niż 30 razy, cztery jechały na oponach Dunlopa;
  • osiem różnych najszybszych czasów okrążenia w całym wyścigu uzyskało pięciu kierowców (wszyscy jechali na oponach marki Dunlop);
  • opona pośrednia Dunlopa została po raz pierwszy wykorzystana do podwójnego przejazdu przez dwa różne zespoły;
  • najszybszy czas okrążenia w klasie LMP2 był o ponad 0,7 sekundy (czyli o 0,4%) lepszy niż w 2012 roku w tej samej klasie.


Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2