strona główna Aktualności Opony Goodyeara w testach
2016-03-23, ostatnia aktualizacja 2016-03-23 06:00

Opony Goodyeara w testach

Fot. Goodyear

Fot. Goodyear

Zoptymalizowane pod względem oporu toczenia opony Goodyear Fuelmax zamontowane na pojazdach ciężarowych biorących udział w programie Mercedes-Benz Efficiency Run 2015 przyczyniły się do ogólnego zmniejszenia zużycia paliwa nawet o 14%.

Jazdy testowe zorganizowane przez producenta pojazdów ciężarowych miały za zadanie zademonstrowanie, że zużycie paliwa oraz emisję CO2 można znacznie ograniczyć jeżeli wysiłki optymalizacyjne zostaną skierowane nie tylko na technologie silnikowe, lecz na pojazd jako całość.

W jazdach wzięły udziały firmy przewozowe DB Schenker Logistics i Grosse-Vehne, które testowały zestawy ciągnik-naczepa wyposażone w opony Goodyear Fuelmax. W ramach Efficiency Run wykorzystano pojazdy Mercedes-Benz Actros 1842 oraz Actros. W ciężarówkach zamontowane zostały opony Goodyear Fuelmax S 315/70R22.5 na osiach przednich, Goodyear Fuelmax D 315/70R22.5 na osi napędowej oraz Goodyear Fuelmax T 385/55R22.5 na osiach naczepy.

Fuelmax to najbardziej wydajna paliwowo linia opon ciężarowych Goodyeara. Najważniejszą zaletą ogumienia jest niski opór toczenia, który osiągnięto bez pogarszania innych kluczowych parametrów, takich jak żywotność czy skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni. Na podstawie danych opracowanych w 2014 roku wyliczono, że dwa zestawy ciągnik-naczepa zużyły od 12% do 14% mniej paliwa niż standardowe pojazdy z tych samych firm przewozowych.


 

Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2