Firma Castrol przedstawiła nowe zalety technologii Fluid Titanium. Zastosowanie jej w olejach Castrol EDGE może podwyższyć moc silnika dzięki ograniczeniu tarcia, które zmniejsza wydajność jednostki napędowej nawet o 20%.
Wraz ze wzrostem ciśnienia w silniku zwiększa się tarcie, które zmniejsza moc silnika nawet o 10%. W ciągu minuty części jednostki napędowej stykają się ze sobą 32 000 razy, więc tarcie wpływa na osiągi i długość okresu eksploatacji silnika.
Olej Castrol EDGE wytwarzany z zastosowaniem technologii Fluid Titanium przekształca się pod wpływem ciśnienia, a jego struktura molekularna zmienia się, tworząc w silniku tymczasową, stałą poduszkę między powierzchniami styku. W efekcie olej ogranicza tarcie zmniejszające osiągi nawet o 20%, odblokowując pełną moc silnika.
Castrol nawiązał współpracę z Uniwersytetem Edynburskim w celu opracowania nowego procesu testowego, wykorzystującego imadło diamentowe oraz synchrotron. Skrajne ciśnienia uzyskane przy użyciu diamentów pozwoliły udowodnić, że technologia Fluid Titanium zmienia strukturę molekularną oleju.
Pod wpływem ciśnienia panującego w silniku środek smarny zmienia się z płynu w tymczasową strukturę fizyczną odporną na ciśnienie, jakiemu poddawane są części jednostki napędowej (a zwłaszcza wałek rozrządu). Po zmniejszeniu ciśnienia Castrol EDGE powraca do stanu płynnego.
Informacja prasowa
Portal publikuje informacje prasowe skierowane do pracujących w warsztatach samochodowych napraw oraz środowiska aftermarketu motoryzacyjnego.
0 komentarzy dodaj komentarz