Firma Castrol przedstawiła nowe zalety technologii Fluid Titanium. Zastosowanie jej w olejach Castrol EDGE może podwyższyć moc silnika dzięki ograniczeniu tarcia, które zmniejsza wydajność jednostki napędowej nawet o 20%.
Wraz ze wzrostem ciśnienia w silniku zwiększa się tarcie, które zmniejsza moc silnika nawet o 10%. W ciągu minuty części jednostki napędowej stykają się ze sobą 32 000 razy, więc tarcie wpływa na osiągi i długość okresu eksploatacji silnika.
Olej Castrol EDGE wytwarzany z zastosowaniem technologii Fluid Titanium przekształca się pod wpływem ciśnienia, a jego struktura molekularna zmienia się, tworząc w silniku tymczasową, stałą poduszkę między powierzchniami styku. W efekcie olej ogranicza tarcie zmniejszające osiągi nawet o 20%, odblokowując pełną moc silnika.
Castrol nawiązał współpracę z Uniwersytetem Edynburskim w celu opracowania nowego procesu testowego, wykorzystującego imadło diamentowe oraz synchrotron. Skrajne ciśnienia uzyskane przy użyciu diamentów pozwoliły udowodnić, że technologia Fluid Titanium zmienia strukturę molekularną oleju.
Pod wpływem ciśnienia panującego w silniku środek smarny zmienia się z płynu w tymczasową strukturę fizyczną odporną na ciśnienie, jakiemu poddawane są części jednostki napędowej (a zwłaszcza wałek rozrządu). Po zmniejszeniu ciśnienia Castrol EDGE powraca do stanu płynnego.
0 komentarzy dodaj komentarz