strona główna Fotogalerie

Mitsubishi L200

Popularność pikapów w naszym kraju ma dwie główne przyczyny. Pierwsza to specyficzne przepisy podatkowe, które przez długi czas jedynie od tego typu aut pozwalały odliczać pełną stawkę podatku VAT od ceny zakupu i paliwa. Druga przyczyna to kiepski stan wielu dróg.

Mitsubishi L200 to jeden z częściej spotykanych pikapów w Polsce. Być może nie w takiej wersji jak samochód widoczny na zdjęciach, ale dość często można oglądać te auta na naszych ulicach. Producent oferuje L200 w trzech wersjach nadwoziowych: z pojedynczą kabiną, półtorej kabiny i z podwójną kabiną. Najbardziej popularna jest ta ostatnia i trudno się temu dziwić, bo zapewnia najwięcej przestrzeni, a tym samym najlepsze warunki podróżowania i uniwersalność.

Testowe L200 wyposażono w turbodoładowany silnik wysokoprężny o pojemności 2,5l, który zaskoczył dynamiką i elastycznością. Według danych producenta, auto przyspiesza do setki w 14 sekund i jest to całkiem niezły wynik, choć subiektywne odczucia są jeszcze lepsze. Jednak istotniejsza jest elastyczność, która – dzięki momentowi obrotowemu wynoszącemu 400 Nm – jest naprawdę znakomita. Dużą zaletą pikapa Mitsubishi jest zawieszenie – jego duży skok, w połączeniu ze sporych rozmiarów oponami, okazuje się doskonałą receptą na zniszczone drogi. Kolejnym plusem jest możliwość używania napędu na cztery koła w pełnym zakresie prędkości i na wszystkich rodzajach nawierzchni. W konkurencyjnych autach Nissana i Toyoty można wykorzystywać 4x4 tylko na luźnych podłożach, które pozwalają na uślizg jednego z kół.

Mitsubishi L200 gwarantuje całkiem niezły komfort. Spora przestrzeń, dobra widoczność zza kierownicy, mocny i elastyczny, a przy tym dość oszczędny (ok. 12 litrów na 100 km) silnik, i dobrze zestrojone zawieszenie to jego największe zalety. Wadą są z kolei rozmiary, które potrafią utrudnić jazdę w wąskich i ciasnych uliczkach oraz parkowanie.

Inne galerie

Opoltrans na Zlocie Master Truck
Firma Opoltrans była sponsorem nagród na 12 zlocie tuningowanych ciężarówek.

Finał SACHS Race Cup 2015
SACHS Race Cup to pomysł przedstawicielstwa koncernu ZF Friedrichshafen AG w Polsce na szkolenie dla mechaników połączone z zabawą i wyścigami w rajdowych samochodach. W dwumiesięcznym cyklu szkoleń wzięło udział ponad 1200 mechaników, w tym 250 specjalistów od pojazdów ciężarowych.

ProfiAuto Show Katowice 2015
Nowy obiekt Międzynarodowego Centrum Kongresowego pozwolił targom ProfiAuto znacznie lepiej wykorzystać ich potencjał ekspozycyjny.

Międzynarodowe Targi GasShow
Targi odbyły się w dniach 5 i 6 marca 2015 roku tradycyjnie już wraz z towarzyszącą im ekspozycją Autoservice Expo.

Fabryka Polarisa w Opolu
23 września 2014 r. firma Polaris Industries oficjalnie uruchomiła swoją nową fabrykę w Polsce.

XIV Targi Części Zamiennych, Narzędzi i Wyposażenia Warsztatów Inter Cars
W bieżącym roku na cyklicznej imprezie spółki Inter Cars pojawiło się około 200 stanowisk wystawowych oraz 40 tysięcy gości.