strona główna Fotogalerie

Mitsubishi L200

Popularność pikapów w naszym kraju ma dwie główne przyczyny. Pierwsza to specyficzne przepisy podatkowe, które przez długi czas jedynie od tego typu aut pozwalały odliczać pełną stawkę podatku VAT od ceny zakupu i paliwa. Druga przyczyna to kiepski stan wielu dróg.

Mitsubishi L200 to jeden z częściej spotykanych pikapów w Polsce. Być może nie w takiej wersji jak samochód widoczny na zdjęciach, ale dość często można oglądać te auta na naszych ulicach. Producent oferuje L200 w trzech wersjach nadwoziowych: z pojedynczą kabiną, półtorej kabiny i z podwójną kabiną. Najbardziej popularna jest ta ostatnia i trudno się temu dziwić, bo zapewnia najwięcej przestrzeni, a tym samym najlepsze warunki podróżowania i uniwersalność.

Testowe L200 wyposażono w turbodoładowany silnik wysokoprężny o pojemności 2,5l, który zaskoczył dynamiką i elastycznością. Według danych producenta, auto przyspiesza do setki w 14 sekund i jest to całkiem niezły wynik, choć subiektywne odczucia są jeszcze lepsze. Jednak istotniejsza jest elastyczność, która – dzięki momentowi obrotowemu wynoszącemu 400 Nm – jest naprawdę znakomita. Dużą zaletą pikapa Mitsubishi jest zawieszenie – jego duży skok, w połączeniu ze sporych rozmiarów oponami, okazuje się doskonałą receptą na zniszczone drogi. Kolejnym plusem jest możliwość używania napędu na cztery koła w pełnym zakresie prędkości i na wszystkich rodzajach nawierzchni. W konkurencyjnych autach Nissana i Toyoty można wykorzystywać 4x4 tylko na luźnych podłożach, które pozwalają na uślizg jednego z kół.

Mitsubishi L200 gwarantuje całkiem niezły komfort. Spora przestrzeń, dobra widoczność zza kierownicy, mocny i elastyczny, a przy tym dość oszczędny (ok. 12 litrów na 100 km) silnik, i dobrze zestrojone zawieszenie to jego największe zalety. Wadą są z kolei rozmiary, które potrafią utrudnić jazdę w wąskich i ciasnych uliczkach oraz parkowanie.

Inne galerie

Międzynarodowe Targi AMI - AMITEC 2014
Od 31 maja do 8 czerwca w Lipsku odbywały się połączone targi samochodowe AMI oraz AMITEC, pod których szyldem jednoczyli się zarówno dostawcy motoryzacyjnych komponentów, jak i producenci sprzętu warsztatowego.

Fabryka Delphi w Jassach
Specjalnością rumuńskiej fabryki w miejscowości Miroslava koło Iasi są wtryskiwacze i pompy common rail.

Gala Mistrzów Warsztatu 2014
Zorganizowane przez spółkę Inter Cars spotkanie kilkuset najlepszych polskich warsztatów samochodowych odbyło się w połowie czerwca w hotelu Gołębiewski w Mikołajkach.

Nowa fabryka okładzin hamulcowych Lumag
W Budzyniu ma swe siedziby kilka nowoczesnych fabryk, wśród których prym wiedzie firma Lumag, zajmująca się masową produkcją hamulcowych elementów ciernych.

ProfiAuto Show 2014
W imprezie ProfiAuto Show 2014 uczestniczyło ponad 140 wystawców i tłumy zwiedzających.

Premiery Motor Show 2014
Podczas targów Motor Show w Poznaniu odbyło się wiele premierowych pokazów.