strona główna Fotogalerie

Mitsubishi L200

Popularność pikapów w naszym kraju ma dwie główne przyczyny. Pierwsza to specyficzne przepisy podatkowe, które przez długi czas jedynie od tego typu aut pozwalały odliczać pełną stawkę podatku VAT od ceny zakupu i paliwa. Druga przyczyna to kiepski stan wielu dróg.

Mitsubishi L200 to jeden z częściej spotykanych pikapów w Polsce. Być może nie w takiej wersji jak samochód widoczny na zdjęciach, ale dość często można oglądać te auta na naszych ulicach. Producent oferuje L200 w trzech wersjach nadwoziowych: z pojedynczą kabiną, półtorej kabiny i z podwójną kabiną. Najbardziej popularna jest ta ostatnia i trudno się temu dziwić, bo zapewnia najwięcej przestrzeni, a tym samym najlepsze warunki podróżowania i uniwersalność.

Testowe L200 wyposażono w turbodoładowany silnik wysokoprężny o pojemności 2,5l, który zaskoczył dynamiką i elastycznością. Według danych producenta, auto przyspiesza do setki w 14 sekund i jest to całkiem niezły wynik, choć subiektywne odczucia są jeszcze lepsze. Jednak istotniejsza jest elastyczność, która – dzięki momentowi obrotowemu wynoszącemu 400 Nm – jest naprawdę znakomita. Dużą zaletą pikapa Mitsubishi jest zawieszenie – jego duży skok, w połączeniu ze sporych rozmiarów oponami, okazuje się doskonałą receptą na zniszczone drogi. Kolejnym plusem jest możliwość używania napędu na cztery koła w pełnym zakresie prędkości i na wszystkich rodzajach nawierzchni. W konkurencyjnych autach Nissana i Toyoty można wykorzystywać 4x4 tylko na luźnych podłożach, które pozwalają na uślizg jednego z kół.

Mitsubishi L200 gwarantuje całkiem niezły komfort. Spora przestrzeń, dobra widoczność zza kierownicy, mocny i elastyczny, a przy tym dość oszczędny (ok. 12 litrów na 100 km) silnik, i dobrze zestrojone zawieszenie to jego największe zalety. Wadą są z kolei rozmiary, które potrafią utrudnić jazdę w wąskich i ciasnych uliczkach oraz parkowanie.

Inne galerie

Jeep Grand Cherokee
Jeep Grand Cherokee to połączenie samochodu terenowego i luksusowego. Rano można dotrzeć nim błotnistą drogą do domku w lesie lub przywieźć przyczepę z łodzią nad jezioro. A wieczorem bez kompleksów zaparkować pod operą wśród luksusowych limuzyn.

BMW x6
Model X6 okazał się wielkim rynkowym hitem producenta z Monachium, który szturmem zdobył rynki na wszystkich kontynentach.

Citroen C5
Citroen C5 rywalizuje w bardzo trudnym i mocno obsadzonym segmencie rynku. Jego pierwsza generacja, która zastąpiła model Xantia, odniosła sukces. Obecna, druga, generacja kontynuuje te tradycje.

Gala Mistrzów Warsztatu 2012
Uroczyste spotkanie w Karpaczu

Reifen 2012 - czarne święto
Międzynarodowe Targi Opon to impreza, która odbywa się co dwa lata. Przez trzy dni, od 5 do 8 czerwca, niemieckie Essen było najważniejszym miastem w Europie, przynajmniej dla osób związanych z branżą oponiarską i warsztatową. Wśród ponad 19 tysięcy odwiedzających był również stały współpracownik Au

Z wizytą u Porsche
Nawet w Niemczech trudno spotkać tyle aut Porsche w jednym miejscu. Chyba, że na zlocie lub pod fabryką. Na lipskim torze jest wręcz tłczno, bo wykorzystują go zarówno zaproszeni przez firmę goście, jak i odbierający tu swoje auta klienci, którzy chcą pewniej poczuć się za ich kierownicą i korzystaj