Popularność pikapów w naszym kraju ma dwie główne przyczyny. Pierwsza to specyficzne przepisy podatkowe, które przez długi czas jedynie od tego typu aut pozwalały odliczać pełną stawkę podatku VAT od ceny zakupu i paliwa. Druga przyczyna to kiepski stan wielu dróg. Mitsubishi L200 to jeden z częściej spotykanych pikapów w Polsce. Być może nie w takiej wersji jak samochód widoczny na zdjęciach, ale dość często można oglądać te auta na naszych ulicach. Producent oferuje L200 w trzech wersjach nadwoziowych: z pojedynczą kabiną, półtorej kabiny i z podwójną kabiną. Najbardziej popularna jest ta ostatnia i trudno się temu dziwić, bo zapewnia najwięcej przestrzeni, a tym samym najlepsze warunki podróżowania i uniwersalność. Testowe L200 wyposażono w turbodoładowany silnik wysokoprężny o pojemności 2,5l, który zaskoczył dynamiką i elastycznością. Według danych producenta, auto przyspiesza do setki w 14 sekund i jest to całkiem niezły wynik, choć subiektywne odczucia są jeszcze lepsze. Jednak istotniejsza jest elastyczność, która – dzięki momentowi obrotowemu wynoszącemu 400 Nm – jest naprawdę znakomita. Dużą zaletą pikapa Mitsubishi jest zawieszenie – jego duży skok, w połączeniu ze sporych rozmiarów oponami, okazuje się doskonałą receptą na zniszczone drogi. Kolejnym plusem jest możliwość używania napędu na cztery koła w pełnym zakresie prędkości i na wszystkich rodzajach nawierzchni. W konkurencyjnych autach Nissana i Toyoty można wykorzystywać 4x4 tylko na luźnych podłożach, które pozwalają na uślizg jednego z kół. Mitsubishi L200 gwarantuje całkiem niezły komfort. Spora przestrzeń, dobra widoczność zza kierownicy, mocny i elastyczny, a przy tym dość oszczędny (ok. 12 litrów na 100 km) silnik, i dobrze zestrojone zawieszenie to jego największe zalety. Wadą są z kolei rozmiary, które potrafią utrudnić jazdę w wąskich i ciasnych uliczkach oraz parkowanie. |
Opoltrans na Zlocie Master Truck Firma Opoltrans była sponsorem nagród na 12 zlocie tuningowanych ciężarówek. |
Finał SACHS Race Cup 2015 SACHS Race Cup to pomysł przedstawicielstwa koncernu ZF Friedrichshafen AG w Polsce na szkolenie dla mechaników połączone z zabawą i wyścigami w rajdowych samochodach. W dwumiesięcznym cyklu szkoleń wzięło udział ponad 1200 mechaników, w tym 250 specjalistów od pojazdów ciężarowych. |
ProfiAuto Show Katowice 2015 Nowy obiekt Międzynarodowego Centrum Kongresowego pozwolił targom ProfiAuto znacznie lepiej wykorzystać ich potencjał ekspozycyjny. |
Międzynarodowe Targi GasShow Targi odbyły się w dniach 5 i 6 marca 2015 roku tradycyjnie już wraz z towarzyszącą im ekspozycją Autoservice Expo. |
Fabryka Polarisa w Opolu 23 września 2014 r. firma Polaris Industries oficjalnie uruchomiła swoją nową fabrykę w Polsce. |
XIV Targi Części Zamiennych, Narzędzi i Wyposażenia Warsztatów Inter Cars W bieżącym roku na cyklicznej imprezie spółki Inter Cars pojawiło się około 200 stanowisk wystawowych oraz 40 tysięcy gości. |