strona główna Fotogalerie

Škoda Rapid

Po ponad dwudziestu latach przerwy Škoda Rapid powraca na europejski rynek. Zajmie w ofercie czeskiej marki miejsce między mniejszą o prawie pół metra Fabią, a większą Octavią.

Nazwa Rapid ma u Škody długą historię. Noszące ją pojazdy były dostępne od 1935 do 1938 roku (w 1936 auto wzięło udział w zakończonej sukcesem podróży dookoła świata), a kolejna generacja, tym razem z nadwoziem typu coupe (Rapid, 130 i 135/136), była oferowana klientom od 1981 do 1990 roku. .

Najnowszy Rapid prezentuje się świeżo i elegancko, co tym bardziej zasługuje na uznanie, że zbudowanie ładnego, małego, samochodu o klasycznym kształcie nadwozia nie jest łatwe i nie wszystkim się ta sztuka udaje. W gamie silników znajdzie się aż 5 jednostek benzynowych oraz 2 wysokoprężne. Można podejrzewać, że największą popularnością będą się cieszyły silniki TDI i TSI o mocach zbliżonych do 100KM, stanowiące rozsądny kompromis między spalaniem a osiągami. .

Škoda nie miała dotychczas liftbacka tej klasy, a rolę taką prowizorycznie pełniła Octavia Tour, czyli model sprzed facelifitngu w 2008 roku, sprzedawany taniej niż wersja po modernizacji. Mimo niewielkich wymiarów nadwozia (4.48 m długości i 1,7 m szerokości) Rapid zaskakuje przestronnością wnętrza. Kolejna zaleta to bagażnik o pojemności 550l - niewiele znacznie większych aut z wyższych segmentów oferuje aż tyle.

Inne galerie

Museo Nazionale dell'Automobile
Narodowe muzeum samochodów w Turynie powstało oficjalnie w 1960 roku jako kontynuacja prywatnych galerii pojazdów zabytkowych włoskich rodzin związanych głównie z koncernem FIAT.

Złote medale MTP
Jedenaście produktów zostało uhonorowanych w konkursie o Złoty Medal MTP Targów Techniki Motoryzacyjnej.

Tip-Topol Tour
Akcja Tip-Topol Tour 2013 została przygotowana z okazji 25-lecia istnienia tej firmy na polskim rynku. Zgodnie z harmonogramem cyklicznych spotkań, po Poznaniu, Szczecinie, Bydgoszczy i Gdańsku, przyszła kolej na Wrocław.

Dzień na wyścigach w Porto
Wyścigi formuły WTCC (World Touring Car Championship, Mistrzostwa Świata Samochodów Turystycznych), następnej pod względem sportowego prestiżu po F1, rozgrywane są od 1987 roku.

Mistrzostwa świata w blacharstwie samochodowym
Tegoroczna olimpiada blacharstwa samochodowego, której finał rozegrano z początkiem lipca w Lipsku stała na najwyższym światowym poziomie, gdyż zawodnicy naprawiali samochody BMW sprzętem Car-O-Liner.

13. Targi Inter Cars
Targi Części Zamiennych, Narzędzi i Wyposażenia Warsztatów zorganizowane przez firmę Inter Cars potwierdziły, że jest to największa i najciekawsza impreza motoryzacyjnej branży nie tylko w Polsce, ale w całej Europie Środkowo-Wschodniej.