strona główna Fotogalerie

Škoda Rapid

Po ponad dwudziestu latach przerwy Škoda Rapid powraca na europejski rynek. Zajmie w ofercie czeskiej marki miejsce między mniejszą o prawie pół metra Fabią, a większą Octavią.

Nazwa Rapid ma u Škody długą historię. Noszące ją pojazdy były dostępne od 1935 do 1938 roku (w 1936 auto wzięło udział w zakończonej sukcesem podróży dookoła świata), a kolejna generacja, tym razem z nadwoziem typu coupe (Rapid, 130 i 135/136), była oferowana klientom od 1981 do 1990 roku. .

Najnowszy Rapid prezentuje się świeżo i elegancko, co tym bardziej zasługuje na uznanie, że zbudowanie ładnego, małego, samochodu o klasycznym kształcie nadwozia nie jest łatwe i nie wszystkim się ta sztuka udaje. W gamie silników znajdzie się aż 5 jednostek benzynowych oraz 2 wysokoprężne. Można podejrzewać, że największą popularnością będą się cieszyły silniki TDI i TSI o mocach zbliżonych do 100KM, stanowiące rozsądny kompromis między spalaniem a osiągami. .

Škoda nie miała dotychczas liftbacka tej klasy, a rolę taką prowizorycznie pełniła Octavia Tour, czyli model sprzed facelifitngu w 2008 roku, sprzedawany taniej niż wersja po modernizacji. Mimo niewielkich wymiarów nadwozia (4.48 m długości i 1,7 m szerokości) Rapid zaskakuje przestronnością wnętrza. Kolejna zaleta to bagażnik o pojemności 550l - niewiele znacznie większych aut z wyższych segmentów oferuje aż tyle.

Inne galerie

Jeep Grand Cherokee
Jeep Grand Cherokee to połączenie samochodu terenowego i luksusowego. Rano można dotrzeć nim błotnistą drogą do domku w lesie lub przywieźć przyczepę z łodzią nad jezioro. A wieczorem bez kompleksów zaparkować pod operą wśród luksusowych limuzyn.

BMW x6
Model X6 okazał się wielkim rynkowym hitem producenta z Monachium, który szturmem zdobył rynki na wszystkich kontynentach.

Citroen C5
Citroen C5 rywalizuje w bardzo trudnym i mocno obsadzonym segmencie rynku. Jego pierwsza generacja, która zastąpiła model Xantia, odniosła sukces. Obecna, druga, generacja kontynuuje te tradycje.

Gala Mistrzów Warsztatu 2012
Uroczyste spotkanie w Karpaczu

Reifen 2012 - czarne święto
Międzynarodowe Targi Opon to impreza, która odbywa się co dwa lata. Przez trzy dni, od 5 do 8 czerwca, niemieckie Essen było najważniejszym miastem w Europie, przynajmniej dla osób związanych z branżą oponiarską i warsztatową. Wśród ponad 19 tysięcy odwiedzających był również stały współpracownik Au

Z wizytą u Porsche
Nawet w Niemczech trudno spotkać tyle aut Porsche w jednym miejscu. Chyba, że na zlocie lub pod fabryką. Na lipskim torze jest wręcz tłczno, bo wykorzystują go zarówno zaproszeni przez firmę goście, jak i odbierający tu swoje auta klienci, którzy chcą pewniej poczuć się za ich kierownicą i korzystaj