strona główna Fotogalerie

Škoda Rapid

Po ponad dwudziestu latach przerwy Škoda Rapid powraca na europejski rynek. Zajmie w ofercie czeskiej marki miejsce między mniejszą o prawie pół metra Fabią, a większą Octavią.

Nazwa Rapid ma u Škody długą historię. Noszące ją pojazdy były dostępne od 1935 do 1938 roku (w 1936 auto wzięło udział w zakończonej sukcesem podróży dookoła świata), a kolejna generacja, tym razem z nadwoziem typu coupe (Rapid, 130 i 135/136), była oferowana klientom od 1981 do 1990 roku. .

Najnowszy Rapid prezentuje się świeżo i elegancko, co tym bardziej zasługuje na uznanie, że zbudowanie ładnego, małego, samochodu o klasycznym kształcie nadwozia nie jest łatwe i nie wszystkim się ta sztuka udaje. W gamie silników znajdzie się aż 5 jednostek benzynowych oraz 2 wysokoprężne. Można podejrzewać, że największą popularnością będą się cieszyły silniki TDI i TSI o mocach zbliżonych do 100KM, stanowiące rozsądny kompromis między spalaniem a osiągami. .

Škoda nie miała dotychczas liftbacka tej klasy, a rolę taką prowizorycznie pełniła Octavia Tour, czyli model sprzed facelifitngu w 2008 roku, sprzedawany taniej niż wersja po modernizacji. Mimo niewielkich wymiarów nadwozia (4.48 m długości i 1,7 m szerokości) Rapid zaskakuje przestronnością wnętrza. Kolejna zaleta to bagażnik o pojemności 550l - niewiele znacznie większych aut z wyższych segmentów oferuje aż tyle.

Inne galerie

Ford Transit
Transit to jeden z najlepiej znanych i najczęściej spotykanych samochodów użytkowych w Europie. Bardzo szeroka oferta możliwych konfiguracji nadwozi i silników pozwala każdemu odbiorcy wybrać model, który w optymalny sposób odpowiada jego potrzebom.

Laguna
Renault Laguna Coupe budzi skrajne emocje, co prawdopodobnie jest zasługą jej wyglądu. Jedni uważają, że auto jest po prostu piękne, inni nazywają je Astonem Martinem dla ubogich.

Impreza
O tym samochodzie powiedziano i napisano już chyba wszystko. Zatem jedynie krótko przypominamy wszystko to, co sprawiło, że pojazd ten stał się motoryzacyjną legendą.

Croma
Fiat Croma drugiej generacji był dostępny w sprzedaży przez 5 lat, od 2005 do 2010 roku. Rynku nie zawojował, ale był jednym z najbardziej komfortowych i udanych modeli firmy z Turynu.

Lexus
Rodzinny sedan raczej nie kojarzy się ze sportowym autem. Tego typu pojazdy są najczęściej wybierane przez statecznych panów w średnim wieku, którym nie w głowie szaleństwa na drodze. Jednak prezentowany na zdjęciach Lexus potrafi obudzić bestię w każdym.

BMW
BMW serii 3 od dawna wyznacza standardy w segmencie premium klasy średniej. Trwająca od wielu lat rywalizacja "trójki" o rynkową dominację z Audi A4 i Mercedesem klasy C wywindowała te samochody na poziom nieosiągalny dla większości producentów.