Po ponad dwudziestu latach przerwy Škoda Rapid powraca na europejski rynek. Zajmie w ofercie czeskiej marki miejsce między mniejszą o prawie pół metra Fabią, a większą Octavią. Nazwa Rapid ma u Škody długą historię. Noszące ją pojazdy były dostępne od 1935 do 1938 roku (w 1936 auto wzięło udział w zakończonej sukcesem podróży dookoła świata), a kolejna generacja, tym razem z nadwoziem typu coupe (Rapid, 130 i 135/136), była oferowana klientom od 1981 do 1990 roku. . Najnowszy Rapid prezentuje się świeżo i elegancko, co tym bardziej zasługuje na uznanie, że zbudowanie ładnego, małego, samochodu o klasycznym kształcie nadwozia nie jest łatwe i nie wszystkim się ta sztuka udaje. W gamie silników znajdzie się aż 5 jednostek benzynowych oraz 2 wysokoprężne. Można podejrzewać, że największą popularnością będą się cieszyły silniki TDI i TSI o mocach zbliżonych do 100KM, stanowiące rozsądny kompromis między spalaniem a osiągami. . Škoda nie miała dotychczas liftbacka tej klasy, a rolę taką prowizorycznie pełniła Octavia Tour, czyli model sprzed facelifitngu w 2008 roku, sprzedawany taniej niż wersja po modernizacji. Mimo niewielkich wymiarów nadwozia (4.48 m długości i 1,7 m szerokości) Rapid zaskakuje przestronnością wnętrza. Kolejna zaleta to bagażnik o pojemności 550l - niewiele znacznie większych aut z wyższych segmentów oferuje aż tyle. |
Ford Transit Transit to jeden z najlepiej znanych i najczęściej spotykanych samochodów użytkowych w Europie. Bardzo szeroka oferta możliwych konfiguracji nadwozi i silników pozwala każdemu odbiorcy wybrać model, który w optymalny sposób odpowiada jego potrzebom. |
Laguna Renault Laguna Coupe budzi skrajne emocje, co prawdopodobnie jest zasługą jej wyglądu. Jedni uważają, że auto jest po prostu piękne, inni nazywają je Astonem Martinem dla ubogich. |
Impreza O tym samochodzie powiedziano i napisano już chyba wszystko. Zatem jedynie krótko przypominamy wszystko to, co sprawiło, że pojazd ten stał się motoryzacyjną legendą. |
Croma Fiat Croma drugiej generacji był dostępny w sprzedaży przez 5 lat, od 2005 do 2010 roku. Rynku nie zawojował, ale był jednym z najbardziej komfortowych i udanych modeli firmy z Turynu. |
Lexus Rodzinny sedan raczej nie kojarzy się ze sportowym autem. Tego typu pojazdy są najczęściej wybierane przez statecznych panów w średnim wieku, którym nie w głowie szaleństwa na drodze. Jednak prezentowany na zdjęciach Lexus potrafi obudzić bestię w każdym. |
BMW BMW serii 3 od dawna wyznacza standardy w segmencie premium klasy średniej. Trwająca od wielu lat rywalizacja "trójki" o rynkową dominację z Audi A4 i Mercedesem klasy C wywindowała te samochody na poziom nieosiągalny dla większości producentów. |