Firma ZF wyprodukowała milionowy układ skrętny tylnej osi (AKC, Active Kinematics Control).
Aktywny skręt tylnej osi znacznie zwiększa stabilność pojazdu i okazuje się szczególnie korzystny w autach elektrycznych, które często mają dłuższy rozstaw osi.
W przypadku skrętu tylnej osi AKC można zmienić kąt zbieżności tylnych kół. Kierując tylnymi kołami w przeciwnym kierunku przy niskich prędkościach, zwiększa się zwrotność podczas parkowania i w ruchu miejskim. Promień skrętu pojazdu jest zmniejszony nawet o dziesięć procent, co ułatwia manewrowanie samochodami osobowymi. Z kolei skręcanie tylnymi kołami w tym samym kierunku stabilizuje się pojazd przy wyższych prędkościach od ok. 60 km/h, szczególnie podczas manewrów omijania i zmiany pasa ruchu.
Wraz z drugą generacją AKC, która została wprowadzona w 2020 roku, SUV-y i luksusowe sedany również osiągają zwrotność podobną do znacznie bardziej kompaktowych pojazdów. Siła uruchamiająca 11 kiloniutonów umożliwia korzystanie z tej technologii w pojazdach o masie do 3,5 tony.
0 komentarzy dodaj komentarz