Bosch Denoxtronic
Coraz ważniejszą funkcją technicznego zaplecza firm transportowych staje się utrzymywanie ich pojazdów w stanie zgodnym z obowiązującymi normami czystości spalin. W samym wyposażeniu samochodów wymagało to wprowadzenia nowych urządzeń w układach wydechowych. Należy do nich przygotowany przez Boscha w 2005 roku, a obecnie najpopularniejszy na świecie system oczyszczania spalin Denoxtronic, działający w technologii SCR. Umożliwia on spełnienie norm od Euro 4 aż po najnowszą Euro 6, zapewniając wymaganą redukcję emitowanego tlenku azotu, ograniczenie emisji cząstek stałych i obniżenie zużycia paliwa nawet o 5%.
Technologia SCR, czyli selektywna redukcja katalityczna, polega na wtryskiwaniu do spalin substancji AdBlue, tj. trzydziestodwuipółprocentowego wodnego roztworu mocznika, który w wyniku reakcji chemicznej redukuje tlenki azotu do pary wodnej i cząsteczkowego azotu. Skuteczność tego procesu zależy jednak od właściwego dla aktualnego obciążenia silnika dozowania płynu AdBlue i jego równomiernego rozpylenia w spalinach. Ponadto używane do tego urządzenia tłoczące i dozujące muszą być maksymalnie odporne na wysokie temperatury i agresywne czynniki chemiczne.
Stanowisko diagnostyczno-naprawcze systemów Bosch Denoxtronic
Systemy te są powszechnie stosowane w samochodach ciężarowych i autobusach: DAF, Iveco, Mack, MAN, Renault, Scania, Solaris, Volvo oraz w pojazdach z silnikami Deutz. Serwisującym je warsztatom Bosch oferuje odpowiednie zestawy eksploatacyjnych (filtr płynu AdBlue należy wymieniać raz w roku) i naprawczych części zamiennych oraz specjalne stanowisko testowe do ich kontroli (kompleksowa diagnostyka komponentów), regulacji (kalibracji) i profesjonalnych napraw.
0 komentarzy dodaj komentarz