Transfer technologii
Niezwykle szeroki asortyment produktów (nie tylko motoryzacyjnych) firmy Bosch sprzyja nie tylko powstawaniu kolejnych innowacji, lecz także ich szybkiemu transferowaniu pomiędzy różnymi segmentami rynku. Przykładem tego zjawiska mogą być nowe, kompaktowe konstrukcje alternatorów i rozruszników do ciężkich pojazdów drogowych, zapożyczone z dobrym skutkiem z innych kierunków inżynierskich prac. Dzięki temu osiągają one znacznie większe moce niż ich klasyczne odpowiedniki przy niewielkich wymiarach i masach oraz wysokiej trwałości. Np. uniwersalne rozruszniki wykorzystywane w wielu markach pojazdów mają moc 4 kW (dla lekkich i średnich samochodów dostawczych) lub 6 kW (dla ciężkich i autobusów).
Nowe alternatory Boscha stosowane dziś w większości europejskich samochodów ciężarowych i autobusów dzięki skomunikowaniu ich regulatorów napięcia z elektronicznymi sterownikami silników przyczyniają się w istotnym stopniu do obniżania zużycia paliwa. Przy wspomnianej masowości zastosowań istotnego znaczenia nabiera oferta alternatorów i rozruszników Bosch eXchange dotycząca tych podzespołów regenerowanych fabrycznie, przy użyciu takich samych technologii i reżimów jakościowych, jak dla całkowicie nowych.
Montażownica TCE 5210 z poziomym wrzecionem i mobilnym pulpitem
Przykładami podobnych transferów technologii są również: "zapożyczone" z samochodów osobowych wycieraczki Bosch Aerotwin, osiągające długość pióra do 800 mm, różne rodzaje pasków napędowych, filtry samochodowe o rozmaitych zastosowaniach, nowoczesne akumulatory o zwiększonej pojemności oraz wiele rozmaitych akcesoriów elektrycznych.
0 komentarzy dodaj komentarz