strona główna Aktualności Najważniejsze jest zaufanie
2014-10-10, ostatnia aktualizacja 2014-10-10 06:02

Najważniejsze jest zaufanie

Fot. Castrol

Fot. Castrol

Instytut Badawczy ARC przeprowadził badania dotyczące wizyty w serwisie, obsługi i ponownego skorzystania z usług warsztatu.

Okazuje się, że kierowcy wybierając warsztat niezależny szukają nie tylko niskich cen. Ważne są też czynniki takie jak odpowiednie podejście do klienta, wykwalifikowany personel i standard porównywalny z wizytą w stacjach autoryzowanych.

82 proc. respondentów kieruje się przede wszystkim jego renomą i dobrymi opiniami. Można je znaleźć w Internecie; blisko połowa klientów korzysta z wyszukiwarek internetowych i czyta informacje na forach dyskusyjnych. Jednocześnie Internet nie służy do umawiania wizyty.

Prawie co trzeci badany zdecyduje się na wizytę w serwisie, kiedy będzie miał tam możliwość doglądania naprawy. W ofercie warsztatu najważniejsze dla klientów są sprawy związane z jakością, konsultowanie dodatkowych wydatków dotyczących naprawy (na co wskazało 94 proc. badanych), przejrzystość kosztów (92 proc.) i gwarancja na usługi (91 proc.).

Aż 84 proc. badanych wróci do tego samego warsztatu, bo ufa, że dobrze tam naprawią samochód. Niska cena jako powód korzystania z tego samego serwisu plasuje się dopiero na 3. miejscu (wskazało na nią 63 proc. kierowców). Inne istotne elementy to bliskość miejsca zamieszkania (na co wskazało 2/3 badanych) oraz terminowość usług (62 proc.).

Badanie przeprowadzono w sierpniu 2014 r. na grupie 509 kierowców samochodów, którzy odwiedzili nieautoryzowany warsztat samochodowy przynajmniej raz w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Castrol


 

Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2