strona główna Forum profesjonalistów Szkolenia dla personelu usługowych warsztatów
2014-07-14, ostatnia aktualizacja 2014-07-14 06:02

Szkolenia dla personelu usługowych warsztatów

Fot. Akzo Nobel, Bosch, Cromax, Denso, Inter Cars, Magneti Marelli, Metelli, Multichem, Schaefler, Texa, Wimad

Fot. Akzo Nobel, Bosch, Cromax, Denso, Inter Cars, Magneti Marelli, Metelli, Multichem, Schaefler, Texa, Wimad

szkolenia

ContiTech Polska

Roman Boluk

Po latach izolacji, czerpania wiadomości z przemycanych z Zachodu pism motoryzacyjnych, nadszedł czas dostępu do wiedzy dla wszystkich zainteresowanych. Nowe metody multimedialne, Internet, komputery, smartfony – to wszystko daje możliwość własnego rozwoju i pogłębiania wiedzy, także w branży związanej z naprawami i eksploatacją samochodów.

Czy jednak to zastąpi tradycyjne szkolenia? Myślę że nie, ponieważ niewielu z nas po ciężkim dniu pracy siada do komputera i przegląda tysiące stron internetowych, aby znaleźć tę jedną potrzebną informację. Wciąż wygodniejszym rozwiązaniem są właśnie specjalistyczne szkolenia profilowane, dopasowane do poziomu wiedzy i doświadczenia uczestników, obecnie oferowane przez wszystkich wiodących producentów części samochodowych, często przy współpracy z ich najważniejszymi dystrybutorami w Polsce.

Taką ofertę posiada także Continental ContiTech PTG, który w marcu 2007 r. zainicjował cykl szkoleń technicznych o tematyce związanej z pasowymi układami napędowymi, przenosząc i dopasowując pozytywne i sprawdzone już niemieckie wzorce na rodzimy rynek samochodowy. Podstawowe szkolenia techniczne mają charakter teoretyczny, ale każda teza czy informacja poparta jest przykładami "z życia wziętymi" i doświadczeniem prowadzących. Okazuje się, że pomimo zalewu informacji cyfrowych i zmęczenia – mechanicy nadal chcą się spotykać i "szlifować" swoje kwalifikacje.

Oprócz nich udział w szkoleniach mogą brać wszyscy zainteresowani techniką motoryzacyjną: właściciele warsztatów, sprzedawcy czy uczniowie szkół samochodowych. Oczywiście dla wielu uczestników często jest to odświeżenie wcześniej zdobytej wiedzy i doświadczenia, a dla niektórych coś nowego, interesującego i jakże przydatnego w codziennej pracy. Mamy przecież do czynienia z nieustannym postępem technologicznym i materiałowym, także w dziedzinie napędów pasowych.

ContiTech też nie stoi w miejscu i na bieżąco rozwija system szkoleń, dopasowując i optymalizując go pod kątem zmieniającej się świadomości i doświadczenia mechaników oraz wprowadzania nowych rozwiązań. Nasz udział w programach, tj. "Show Car" czy inwestycja w następne pokolenie mechaników, czyli program "Młode Kadry", organizowanych przez Inter Cars – także wpłynął korzystnie na ten proces. ContiTech wprowadził w 2012 r. nowy typ szkoleń warsztatowo-praktycznych. W jego ramach mechanicy samochodowi mają możliwość rzeczywistego treningu w zakresie prawidłowej wymiany pasków napędowych, przede wszystkim rozrządu, na sześciu silnikach samochodów osobowych różnych marek, z wykorzystaniem odpowiedniej literatury technicznej, narzędzi specjalistycznych i pomiarowych. Szkolenie odbywa się pod okiem doświadczonej kadry trenerskiej, gotowej do udzielania informacji, wyjaśniania niejasności pojawiających się w trakcie spotkania i rozwiązywania na bieżąco problemów.

szkolenia

ContiTech od dłuższego czasu obserwuje zmiany w samochodowym szkolnictwie zawodowym. Po latach "przestoju" odradzają się "samochodówki" i rośnie nowe pokolenie mechaników. Dlatego ContiTech przystąpił do ogólnopolskiego programu "Młode Kadry", wnosząc, prócz wsparcia rzeczowego w postaci narzędzi specjalistycznych oraz przyrządów pomiarowych, także swój cykl szkoleń dla uczniów tego typu szkół. Młodzi adepci zawodu otrzymują wiedzę dotyczącą napędów pasowych, problemów z nimi związanych, ich przyczyn i sposobów radzenia sobie w sytuacjach krytycznych.

Rynek szkoleń technicznych w Polsce rozwija się dynamicznie, co widać po sukcesywnym wzroście ilości uczestników biorących udział w spotkaniach organizowanych przez ContiTech, pomimo,, iż nasze szkolenia warsztatowe są odpłatne. Bardzo mocno zmienia się świadomość wśród mechaników, którzy widzą, że warto w nich uczesniczyć. Ostatecznym celem naszych szkoleń jest, by właściciele samochodów trafiali tam, gdzie powinni – czyli do wykształconych, doświadczonych, rzetelnych i uczciwych mechaników, umiejących kompetentnie zadbać nie tylko o samochód klienta, ale również o swoją przyszłość.




 

Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2