Fot. Akzo Nobel, Bosch, Cromax, Denso, Inter Cars, Magneti Marelli, Metelli, Multichem, Schaefler, Texa, Wimad
Po latach izolacji, czerpania wiadomości z przemycanych z Zachodu pism motoryzacyjnych, nadszedł czas dostępu do wiedzy dla wszystkich zainteresowanych. Nowe metody multimedialne, Internet, komputery, smartfony – to wszystko daje możliwość własnego rozwoju i pogłębiania wiedzy, także w branży związanej z naprawami i eksploatacją samochodów.
Czy jednak to zastąpi tradycyjne szkolenia? Myślę że nie, ponieważ niewielu z nas po ciężkim dniu pracy siada do komputera i przegląda tysiące stron internetowych, aby znaleźć tę jedną potrzebną informację. Wciąż wygodniejszym rozwiązaniem są właśnie specjalistyczne szkolenia profilowane, dopasowane do poziomu wiedzy i doświadczenia uczestników, obecnie oferowane przez wszystkich wiodących producentów części samochodowych, często przy współpracy z ich najważniejszymi dystrybutorami w Polsce.
Taką ofertę posiada także Continental ContiTech PTG, który w marcu 2007 r. zainicjował cykl szkoleń technicznych o tematyce związanej z pasowymi układami napędowymi, przenosząc i dopasowując pozytywne i sprawdzone już niemieckie wzorce na rodzimy rynek samochodowy. Podstawowe szkolenia techniczne mają charakter teoretyczny, ale każda teza czy informacja poparta jest przykładami "z życia wziętymi" i doświadczeniem prowadzących. Okazuje się, że pomimo zalewu informacji cyfrowych i zmęczenia – mechanicy nadal chcą się spotykać i "szlifować" swoje kwalifikacje.
Oprócz nich udział w szkoleniach mogą brać wszyscy zainteresowani techniką motoryzacyjną: właściciele warsztatów, sprzedawcy czy uczniowie szkół samochodowych. Oczywiście dla wielu uczestników często jest to odświeżenie wcześniej zdobytej wiedzy i doświadczenia, a dla niektórych coś nowego, interesującego i jakże przydatnego w codziennej pracy. Mamy przecież do czynienia z nieustannym postępem technologicznym i materiałowym, także w dziedzinie napędów pasowych.
ContiTech też nie stoi w miejscu i na bieżąco rozwija system szkoleń, dopasowując i optymalizując go pod kątem zmieniającej się świadomości i doświadczenia mechaników oraz wprowadzania nowych rozwiązań. Nasz udział w programach, tj. "Show Car" czy inwestycja w następne pokolenie mechaników, czyli program "Młode Kadry", organizowanych przez Inter Cars – także wpłynął korzystnie na ten proces. ContiTech wprowadził w 2012 r. nowy typ szkoleń warsztatowo-praktycznych. W jego ramach mechanicy samochodowi mają możliwość rzeczywistego treningu w zakresie prawidłowej wymiany pasków napędowych, przede wszystkim rozrządu, na sześciu silnikach samochodów osobowych różnych marek, z wykorzystaniem odpowiedniej literatury technicznej, narzędzi specjalistycznych i pomiarowych. Szkolenie odbywa się pod okiem doświadczonej kadry trenerskiej, gotowej do udzielania informacji, wyjaśniania niejasności pojawiających się w trakcie spotkania i rozwiązywania na bieżąco problemów.
ContiTech od dłuższego czasu obserwuje zmiany w samochodowym szkolnictwie zawodowym. Po latach "przestoju" odradzają się "samochodówki" i rośnie nowe pokolenie mechaników. Dlatego ContiTech przystąpił do ogólnopolskiego programu "Młode Kadry", wnosząc, prócz wsparcia rzeczowego w postaci narzędzi specjalistycznych oraz przyrządów pomiarowych, także swój cykl szkoleń dla uczniów tego typu szkół. Młodzi adepci zawodu otrzymują wiedzę dotyczącą napędów pasowych, problemów z nimi związanych, ich przyczyn i sposobów radzenia sobie w sytuacjach krytycznych.
Rynek szkoleń technicznych w Polsce rozwija się dynamicznie, co widać po sukcesywnym wzroście ilości uczestników biorących udział w spotkaniach organizowanych przez ContiTech, pomimo,, iż nasze szkolenia warsztatowe są odpłatne. Bardzo mocno zmienia się świadomość wśród mechaników, którzy widzą, że warto w nich uczesniczyć. Ostatecznym celem naszych szkoleń jest, by właściciele samochodów trafiali tam, gdzie powinni – czyli do wykształconych, doświadczonych, rzetelnych i uczciwych mechaników, umiejących kompetentnie zadbać nie tylko o samochód klienta, ale również o swoją przyszłość.
0 komentarzy dodaj komentarz