strona główna Fotogalerie

Volkswagen Touareg

Pierwszy SUV Volkswagena zadebiutował w 2002 roku. Został on skonstruowany w ścisłej współpracy z Porsche, które produkuje jego bliźniaczy model - Cayenne.

Volkswagen Touareg pierwszej generacji jest pojazdem o ogromnych możliwościach. Pozwala właścicielom cieszyć się luksusem, nie rezygnując równocześnie z doskonałych własności terenowych. Dzięki temu jest on samochodem uniwersalnym, który łączy to, co najlepsze w reprezentacyjnych limuzynach z możliwością jazdy po bezdrożach. To ostatnie jest zasługą dostępnego w standardzie zawieszenia pneumatycznego. Pozwala ono ustawić kilka poziomów wysokości auta - od skrajnie niskiego, które służy do pakowania bagaży i ułatwia dostęp do bagażnika, do najwyższego, przy którym bez trudu da się pokonać kałużę o głębokości nawet 60 cm. Warto podkreślić, że samochód wyposażono również w reduktor i inteligentny system napędu na cztery koła z dynamicznym rozdziałem mocy między osie. Wszystko to sprawia, że Touareg nie boi się dziur, kamieni i błota. .

Pod maską testowego auta pracowała trzylitrowa jednostka wysokoprężna o mocy 240 KM. Taka moc nie robi specjalnego wrażenia w tak dużym aucie, ale ważniejszy od mocy jest moment obrotowy, a ten osiąga wartość 500 Nm i jest w pełni dostępny już w niskim zakresie obrotów. Dzięki temu auto przyspiesza do setki w 8 sekund z małym okładem i może pędzić ponad 200 km/h. Najlepiej jednak podróżować nim z prędkością ok. 140 km/h, bo po jej przekroczeniu w środku robi się nieco za głośno (być może to po części wina zimowych opon w testowym samochodzie). Absolutnie żadnych zarzutów nie można też mieć do pracy automatycznej przekładni.

Inne galerie

Ford B-MAX, Škoda Rapid, VW Golf VII
Najnowsze modele samochodów osobowych Ford, Škoda i Volkswagen zaprezentowane zostały przed ich oficjalną polską premierą w salonie samochodowym firmy Ciesiółka Auto Group w Lesznie.

Automechanika 2012: światowy kongres naszej branży
Targi Automechanika 2012, poświęcone jak zwykle technice motoryzacyjnego zaplecza, zgromadziły rekordową liczbę wystawców ze wszystkich kontynentów z wyjątkiem Antarktydy.

Škoda Rapid
Po ponad dwudziestu latach przerwy Škoda Rapid powraca na europejski rynek. Zajmie w ofercie czeskiej marki miejsce między mniejszą o prawie pół metra Fabią, a większą Octavią.

Kia Soul
Kia Soul to samochód z pogranicza kilku segmentów. Może się podobać lub nie ale trzeba przyklasnąć producentowi za odwagę, bo w czasach coraz bardziej powszechnej unifikacji miał odwagę zaprojektować i - co ważniejsze - wypuścić na rynek auto inne niż wszystkie.

Mitsubishi L200
Popularność pikapów w naszym kraju ma dwie główne przyczyny. Pierwsza to specyficzne przepisy podatkowe, które przez długi czas jedynie od tego typu aut pozwalały odliczać pełną stawkę podatku VAT od ceny zakupu i paliwa. Druga przyczyna to kiepski stan wielu dróg.

Volkswagen Golf
Samochód, którego prawie nikomu nie trzeba przedstawiać. Nie bez powodu klasa aut kompaktowych przez wiele lat była nazywana klasą Golfa. Niezależnie od tego jak bardzo starali się konkurenci, Golf zawsze był tak samo dobry jak oni... lub odrobinę lepszy.