strona główna Fotogalerie

Volkswagen Touareg

Pierwszy SUV Volkswagena zadebiutował w 2002 roku. Został on skonstruowany w ścisłej współpracy z Porsche, które produkuje jego bliźniaczy model - Cayenne.

Volkswagen Touareg pierwszej generacji jest pojazdem o ogromnych możliwościach. Pozwala właścicielom cieszyć się luksusem, nie rezygnując równocześnie z doskonałych własności terenowych. Dzięki temu jest on samochodem uniwersalnym, który łączy to, co najlepsze w reprezentacyjnych limuzynach z możliwością jazdy po bezdrożach. To ostatnie jest zasługą dostępnego w standardzie zawieszenia pneumatycznego. Pozwala ono ustawić kilka poziomów wysokości auta - od skrajnie niskiego, które służy do pakowania bagaży i ułatwia dostęp do bagażnika, do najwyższego, przy którym bez trudu da się pokonać kałużę o głębokości nawet 60 cm. Warto podkreślić, że samochód wyposażono również w reduktor i inteligentny system napędu na cztery koła z dynamicznym rozdziałem mocy między osie. Wszystko to sprawia, że Touareg nie boi się dziur, kamieni i błota. .

Pod maską testowego auta pracowała trzylitrowa jednostka wysokoprężna o mocy 240 KM. Taka moc nie robi specjalnego wrażenia w tak dużym aucie, ale ważniejszy od mocy jest moment obrotowy, a ten osiąga wartość 500 Nm i jest w pełni dostępny już w niskim zakresie obrotów. Dzięki temu auto przyspiesza do setki w 8 sekund z małym okładem i może pędzić ponad 200 km/h. Najlepiej jednak podróżować nim z prędkością ok. 140 km/h, bo po jej przekroczeniu w środku robi się nieco za głośno (być może to po części wina zimowych opon w testowym samochodzie). Absolutnie żadnych zarzutów nie można też mieć do pracy automatycznej przekładni.

Inne galerie

Ford Transit
Transit to jeden z najlepiej znanych i najczęściej spotykanych samochodów użytkowych w Europie. Bardzo szeroka oferta możliwych konfiguracji nadwozi i silników pozwala każdemu odbiorcy wybrać model, który w optymalny sposób odpowiada jego potrzebom.

Laguna
Renault Laguna Coupe budzi skrajne emocje, co prawdopodobnie jest zasługą jej wyglądu. Jedni uważają, że auto jest po prostu piękne, inni nazywają je Astonem Martinem dla ubogich.

Impreza
O tym samochodzie powiedziano i napisano już chyba wszystko. Zatem jedynie krótko przypominamy wszystko to, co sprawiło, że pojazd ten stał się motoryzacyjną legendą.

Croma
Fiat Croma drugiej generacji był dostępny w sprzedaży przez 5 lat, od 2005 do 2010 roku. Rynku nie zawojował, ale był jednym z najbardziej komfortowych i udanych modeli firmy z Turynu.

Lexus
Rodzinny sedan raczej nie kojarzy się ze sportowym autem. Tego typu pojazdy są najczęściej wybierane przez statecznych panów w średnim wieku, którym nie w głowie szaleństwa na drodze. Jednak prezentowany na zdjęciach Lexus potrafi obudzić bestię w każdym.

BMW
BMW serii 3 od dawna wyznacza standardy w segmencie premium klasy średniej. Trwająca od wielu lat rywalizacja "trójki" o rynkową dominację z Audi A4 i Mercedesem klasy C wywindowała te samochody na poziom nieosiągalny dla większości producentów.