Pierwszy SUV Volkswagena zadebiutował w 2002 roku. Został on skonstruowany w ścisłej współpracy z Porsche, które produkuje jego bliźniaczy model - Cayenne. Volkswagen Touareg pierwszej generacji jest pojazdem o ogromnych możliwościach. Pozwala właścicielom cieszyć się luksusem, nie rezygnując równocześnie z doskonałych własności terenowych. Dzięki temu jest on samochodem uniwersalnym, który łączy to, co najlepsze w reprezentacyjnych limuzynach z możliwością jazdy po bezdrożach. To ostatnie jest zasługą dostępnego w standardzie zawieszenia pneumatycznego. Pozwala ono ustawić kilka poziomów wysokości auta - od skrajnie niskiego, które służy do pakowania bagaży i ułatwia dostęp do bagażnika, do najwyższego, przy którym bez trudu da się pokonać kałużę o głębokości nawet 60 cm. Warto podkreślić, że samochód wyposażono również w reduktor i inteligentny system napędu na cztery koła z dynamicznym rozdziałem mocy między osie. Wszystko to sprawia, że Touareg nie boi się dziur, kamieni i błota. . Pod maską testowego auta pracowała trzylitrowa jednostka wysokoprężna o mocy 240 KM. Taka moc nie robi specjalnego wrażenia w tak dużym aucie, ale ważniejszy od mocy jest moment obrotowy, a ten osiąga wartość 500 Nm i jest w pełni dostępny już w niskim zakresie obrotów. Dzięki temu auto przyspiesza do setki w 8 sekund z małym okładem i może pędzić ponad 200 km/h. Najlepiej jednak podróżować nim z prędkością ok. 140 km/h, bo po jej przekroczeniu w środku robi się nieco za głośno (być może to po części wina zimowych opon w testowym samochodzie). Absolutnie żadnych zarzutów nie można też mieć do pracy automatycznej przekładni. |
Ford Transit Transit to jeden z najlepiej znanych i najczęściej spotykanych samochodów użytkowych w Europie. Bardzo szeroka oferta możliwych konfiguracji nadwozi i silników pozwala każdemu odbiorcy wybrać model, który w optymalny sposób odpowiada jego potrzebom. |
Laguna Renault Laguna Coupe budzi skrajne emocje, co prawdopodobnie jest zasługą jej wyglądu. Jedni uważają, że auto jest po prostu piękne, inni nazywają je Astonem Martinem dla ubogich. |
Impreza O tym samochodzie powiedziano i napisano już chyba wszystko. Zatem jedynie krótko przypominamy wszystko to, co sprawiło, że pojazd ten stał się motoryzacyjną legendą. |
Croma Fiat Croma drugiej generacji był dostępny w sprzedaży przez 5 lat, od 2005 do 2010 roku. Rynku nie zawojował, ale był jednym z najbardziej komfortowych i udanych modeli firmy z Turynu. |
Lexus Rodzinny sedan raczej nie kojarzy się ze sportowym autem. Tego typu pojazdy są najczęściej wybierane przez statecznych panów w średnim wieku, którym nie w głowie szaleństwa na drodze. Jednak prezentowany na zdjęciach Lexus potrafi obudzić bestię w każdym. |
BMW BMW serii 3 od dawna wyznacza standardy w segmencie premium klasy średniej. Trwająca od wielu lat rywalizacja "trójki" o rynkową dominację z Audi A4 i Mercedesem klasy C wywindowała te samochody na poziom nieosiągalny dla większości producentów. |