strona główna Mechanika Podręcznik mechaniki pojazdowej: Diagnostyka części rozrządu
2011-06-13, ostatnia aktualizacja 2011-06-13 17:30

Podręcznik mechaniki pojazdowej: Diagnostyka części rozrządu

Fot. Schaeffler

Fot. Schaeffler

Prace montażowe przy mechanizmach zaworowych trzeba wykonywać bardzo starannie, gdyż wszelkie błędy lub niewłaściwe procedury prowadzą nieuchronnie do poważnej awarii całego silnika.

 Pierwszym warunkiem prawidłowego wykonywania prac przy tych częściach silników jest rygorystyczne przestrzeganie sterylnej wręcz czystości w odniesieniu do zdemontowanych elementów, używanych narzędzi, stanowiska pracy i jego bezpośredniego otoczenia. Najdrobniejsze bowiem zanieczyszczenia mogą stać się przyczyną zatarcia, czyli zablokowania precyzyjnie dopasowanych części.

Bezpośrednią konsekwencją takiej awarii jest zwykle zerwanie pasowego lub łańcuchowego napędu rozrządu i uszkodzenie tłoków na skutek ich zderzenia z zaworami. Niektórych podzespołów nie wolno z tych względów demontować w ogóle. Dotyczy to na przykład układu hydraulicznej regulacji luzów zaworowych, ponieważ jego demontaż i powtórny montaż narusza zwykle wielką dokładność pasowania ruchomych elementów składowych.

Najczęściej spotykane usterki mechanizmu zaworowego

Ich wspólną pierwotną przyczyną jest nieprawidłowa regulacja luzów zaworowych.

Fot. Schaeffler

Zobacz także:

 


 

Wasi dostawcy

Podobne

Polecane