strona główna Diagnostyka Pomiary podwozi na stanowisku HUNTER WA 400 z kamerami HS Elite
2011-07-08, ostatnia aktualizacja 2011-07-09 13:19

Pomiary podwozi na stanowisku HUNTER WA 400 z kamerami HS Elite

Fot. WIMAD

Fot. WIMAD

Przechodząc do przodu, należy wyregulować przednią zbieżność, wykorzystując opisaną już procedurę WinToe. Teraz dochodzimy do momentu, gdy w samochodzie wyposażonym w ESP i w elektryczne wspomaganie kierownicy należy dokonać kalibracji czujnika kąta skrętu umieszczonego na wale kierownicy. 

Pomiary podwozi

Pomiary podwozi

Pomiary podwozi

Program pokazuje podłączenie testera CodeLink do gniazda diagnostycznego samochodu i prawidłowość komunikacji testera z systemami pojazdu.

Pomiary podwozi

Następny ekran instruuje, jak należy ustawić koła do jazdy na wprost (powinno być 0°00’). Po odsłonięciu głowic (w tej chwili ustawiamy koła do jazdy na wprost, obracając kierownicą i stojąc przy bocznych przednich drzwiach) pojawi się wartość pod poz. „Czujnik kąta skrętu”. Podczas kalibracji wartości: koła do jazdy na wprost i czujnik kąta skrętu zostaną zresetowane do 0°00’. Po wykonaniu kolejnych instrukcji dane zostaną zapisane w sterownikach samochodu, a wszelkie błędy wykasowane.

Pomiary podwozi

Teraz ingerencja systemu ESP będzie zsynchronizowana z torem jazdy samochodu determinowanym przez ustawione wcześniej parametry geometrii (głównie zbieżności). 

Końcowe wydruki (trzeba porównać pomiary pierwotne z pomiarami bieżącymi – po regulacji) potwierdzają słuszność wykonanych zabiegów.

Pomiary podwozi

Pomiary podwozi

Jazda próbna jest kolejnym potwierdzeniem, że procedury zostały wykonane prawidłowo.  

 

Opracował          
Zenon Majkut          
WIMAD          





Zenon Majkut
Wimad Spółka Jawna


 

Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2