Podczas regulacji kąta PK z tyłu po prawej stronie korzystamy z powiększonych diagramów aktywnych.
Niestety nie wszystko idzie tak dobrze, jak to widać na diagramie kąta PK, ponieważ w mierzonym BMW nie można ustawić tego kąta w tolerancjach fabrycznych, a na dodatek różni się on po obu stronach osi o 1°50’.
Pozostaje rozwiązanie awaryjne – ustawienie jak najbardziej symetrycznie wszystkich kątów z tyłu i jednocześnie znalezienie przyczyny usterki oraz sposobu jej naprawy. W omawianym przypadku okazało się, iż oś tulei metalowo-gumowej prawego tylnego wahacza nie jest współosiowa ze śrubą regulacyjną (zakończoną mimośrodowym prowadzeniem) i otworem ramy pośredniej przymocowanej do nadwozia. Świadczy to o zgięciu wahacza niewidocznym podczas normalnych oględzin. Należy dodać, że w połączeniach nie stwierdzono nadmiernych luzów.
Ponieważ nastąpiły regulacje tylnego zawieszenia i samochód musi wyjechać z serwisu (do czasu wymiany wahacza), trzeba wykonać regulację przodu. Tu również napotykamy na trudności. Do regulacji przednich kątów PK trzeba będzie użyć narzędzia specjalnego BMW (323 140) w celu płynnego i przewidywalnego ustawienia kolumny zawieszenia przy wykorzystaniu jej górnego mocowania. Można też użyć zestawu regulacyjnego dostępnego na rynku poza serwisami BMW, wyszczególnionemu na liście narzędzi i regulatorów. Regulator ten umożliwia też regulację kąta WOZ, niemożliwego do regulacji w standardowej procedurze. Do zamówienia pozostaje jeden z wymienionych regulatorów.
0 komentarzy dodaj komentarz